Bezzwrotne wsparcie dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne
Wyniki naboru
Zakończono konkurs w ramach inwestycji D2.1.1 Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności dla Działania 3 Systemu zachęt dotyczącego bezzwrotnego wsparcia w postaci dopłaty do czesnego dla studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Wyniki naborów: 18 czerwca 2024
Lista ocenionych wniosków (XLSX 85 KB)
Skład komisji (DOCX 72 KB)
Nabór był realizowany w ramach inwestycji D2.1.1 Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Nabór realizowany w ramach Działania 3 polityki publicznej pod nazwą "System zachęt do podejmowania i kontynuowania studiów na wybranych kierunkach medycznych oraz podjęcia zatrudnienia w zawodzie na lata 2022-2026", zwany dalej Systemem zachęt.
Działanie 3 Systemu zachęt dotyczyło bezzwrotnego wsparcia w postaci dopłaty do czesnego dla studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Harmonogram realizacji naboru
Edycja I
Nabór składa się z dwóch etapów:
Etap 1 – Nabór wstępny: uczelnia składa wniosek. Termin składania wniosków wstępnych: od 4.12.2023 r. do 22.12.2023 r.
Etap 2 – Nabór: uczelnia składa wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem. Termin składania wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem: od 5.02.2024 r. do 16.02.2024 r.
Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru: 4.03.2024 r.
Miejsce składania wniosków
Ministerstwo Zdrowia
ul. Miodowa 15
00‐952 Warszawa
Sposób składania wniosków
Nabór wstępny – uczelnia składa do Ministerstwa Zdrowia wniosek wstępny za pośrednictwem systemu ePUAP, na podstawie wniosków złożonych do uczelni przez studentów.
Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /8tk37sxx6h/SkrytkaESP
Nabór – wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem uczelnia składa wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem CST2021
Na co i kto może składać wnioski
Kto może składać wnioski
Wnioski wstępne oraz wnioski o objęcie przedsięwzięcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt składać może uczelnia, która:
- zrekrutowała na rok akademicki 2022/2023, wg stanu na 1 listopada 2022 r. na ww. kierunki studiów łącznie co najmniej 40 osób – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- według stanu w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on na dzień 31 grudnia 2021 r. będzie kształciła co najmniej 200 studentów łącznie na tych kierunkach na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- nie jest postawiona w stan likwidacji,
4) w latach 2019–2022 żaden kierunek studiów prowadzonych przez uczelnię nie został oceniony negatywnie w wyniku przeprowadzonej przez Polską Komisję Akredytacyjną, oceny jakości kształcenia.
Na co można otrzymać wsparcie
Wsparcie w ramach Działania 3 Systemu zachęt można otrzymać na podejmowanie i kontynuowanie studiów I stopnia (dopłata do czesnego) na kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne.
Kto może otrzymać wsparcie
O wsparcie w ramach Działania 3 Systemu zachęt mogą ubiegać się studenci, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Finanse
Poziom dofinansowania przedsięwzięcia
Maksymalna dopuszczalna kwota wsparcia wynosi:
- kierunek pielęgniarstwo – 6 500,00 zł za rok studiów,
- kierunek położnictwo – 6 000,00 zł za rok studiów,
- kierunek ratownictwo medyczne – 6 500,00 zł za rok studiów.
Stypendium jest przyznawane na okres 6 semestrów.
Jaki jest minimalny wkład własny
Brak wkładu własnego.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków
Łączny budżet przewidziany na Działanie 3 Systemu zachęt w latach 2022-2026 wynosi 83,7 mln zł (łacznie na Edycję I oraz Edycję II).
Podstawowe dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt został zaktualizowany w dniu 14.02.2024 r.
Wzór wniosku - uczelnia
Wzór wniosku wstępnego stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (zaktualizowany w dniu 27.11.2023 r.).
Wzór wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem, wygenerowany z systemu CST2021, stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (zaktualizowany w dniu 14.02.2024 r.).
Wzór wniosku - student
Wzór wniosku o objęcie wsparciem, składanego przez studenta stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.
Wytyczne w zakresie przeliczania wyników matur
Wytyczne w zakresie przeliczania wyników matur stanowią załącznik nr 12 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.
Wzór umowy
Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt (aktualizacja z dn. 8.01.2024 r.).
Kryteria wyboru przedsięwzięć
Kryteria wyboru przedsięwzięć stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.
Materiały
Regulamin Prac KOP Działanie 3 aktualizacja 27.11.23Regulamin_Prac_KOP_Działanie_3_aktualizacja_271123.7z 0.18MB Umowa i załączniki do umowy Działanie 3 aktualizacja 08.01.24
Umowa_+_załączniki__do_umowy_Działanie_3_aktualizacja_080124.7z 0.32MB Regulamin Wyboru Prz do obj Wsparciem dla Dz3 Systemu zachęt aktualizacja 14.02.24
Regulamin_Wyboru_Prz_do_obj_Wsparciem_dla_Dz3_Systemu_zachęt_aktualizacja_140224.docx 0.15MB Instrukcja wypełniania wniosku o obj przedsięwzięcia wsparciem w ramach Systemu zachęt w CST2021 aktualizacja 14.02.24
Instrukcja_wypełniania_wniosku_o_obj_przedsięwzięcia_wsparciem_w_ramach_Systemu_zachęt_w_CST20_akt_14_02_241.pdf 0.27MB Wniosek Działanie 3 System zachęt Edycja 1 KPOD0705-IP10-00124 aktualizacja 14.02.24
Wniosek_Działanie_3_System_zachęt_Edycja_1_KPOD0705-IP10-00124_akt_140224.pdf 0.18MB Zał. 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt - kryteria aktualizacja 27.11.23
Zał_1_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_kryteria_aktualizacja_271123.docx 0.11MB Zał. 2 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - wzór wniosku wstępnego dla studenta
Zał_2_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_wzór_wniosku_wstępnego_dla_studenta.docx 0.05MB Zał. 3 do Regulaminu wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem - wzór wniosku wstępnego aktualizacja 27.11.23
Zał_3_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_wzór_wniosku_wstępnego_dla_uczelni_aktualiz_271123.docx 0.05MB Zał. 4 do Reg. - wzór tabeli dot. studentów zgłaszanych do wsparcia (wniosek wstępny)
Zał_4_do_Reg_-_Wzór_tabeli_dot_studentów_zgłaszanych_do_wsparcia.xlsx 0.01MB Zał. 4a do Reg. – wzór tabeli dot. studentów zgłaszanych do wsparcia (wniosek CST2021)
Zał_4a_do_Reg_-_Wzór_tabeli_dot_studentów_zgł_do_wsparcia_(wniosek_CST2021).xlsx 0.11MB Zał. 7 do Reg Wyb Prz do obj Wsparciem - Wzór Umowy aktualizacja 08.01.24.
Zał_7_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_Wzór_Umowy_aktualiz080124.docx 0.11MB Zał. 8 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. neg. ocena
Zał_8_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_ośw_neg_ocena.docx 0.05MB Zał. 9 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. post. w stan likwidacji
Zał_9_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_post_w_stan_likwidacji.docx 0.05MB Zał. 10 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. upraw. o ubieg. o wsp.
Zał_10_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_upraw_o_ubieg_o_wsp.docx 0.05MB Zał. 11 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. o braku podw. finasowania
Zał_11_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_o_braku_podw_finansowania.docx 0.05MB Zał. 12 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - wytyczne w zakr. przelicz. wyn. matur
Zał_12_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_Wytyczne_w_zakr_przelicz_wyn_matur.docx 0.10MB
Pytania i odpowiedzi
Czy należy podać liczbę wszystkich studentów zrekrutowanych na kierunek pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne na rok akademicki 2022/2023 czy tylko studentów zrekrutowanych na studia I stopnia ww. kierunków?
Należy podać liczbę studentów, którzy od roku akademickiego 2022/2023 (wg stanu na 1 listopada 2022 r.) rozpoczęli kształcenie na I roku studiów I stopnia (z wyłączeniem studiów pomostowych) na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Należy podać łącznie studentów studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych.
Więcej informacji na temat naboru wniosków można uzyskać pod numerami telefonów:
+ 48 538 622 152 (od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 15:00),
a także mailowo: d.zawada@mz.gov.pl; a.gilewska@mz.gov.pl
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek
Opis procedury odwoławczej został opisany w rozdziale Procedura odwoławcza Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 3 Systemu zachęt.
Linki
Informacja o naborze wniosków zostanie zamieszczona na stronie podmiotowej Ministra w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Ministerstwa, w serwisie internetowym KPO na portalu Funduszy Europejskich.