Stypendia dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne
Wyniki naboru
Zakończono konkurs w ramach inwestycji D2.1.1 Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności dla Działania 2 Systemu zachęt dotyczącego udzielenia wsparcia w postaci stypendiów dla studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym 2022/2023 na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Wyniki naboru: 18 czerwca 2024
Lista ocenionych wniosków (XLSX 85 KB)
Skład komisji (DOCX 72 KB)
Nabór był realizowany w ramach inwestycji D2.1.1 Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Nabór realizowany w ramach Działania 2 polityki publicznej pod nazwą "System zachęt do podejmowania i kontynuowania studiów na wybranych kierunkach medycznych oraz podjęcia zatrudnienia w zawodzie na lata 2022–2026", zwany dalej Systemem zachęt.
Działanie 2 Systemu zachęt dotyczyło udzielenia wsparcia w postaci stypendiów dla studentów, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Harmonogram realizacji naboru
Edycja I
Nabór składa się z dwóch etapów:
Etap 1 – Nabór wstępny: uczelnia składa wniosek w terminie od 17.07.2023 r. do 24.07.2023 r.
Etap 2 – Nabór: uczelnia składa wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparcie w terminie: od 4.12.2023 r. do 22.12.2023 r.
Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru: 23.01.2024 r.
Miejsce składania wniosków
Ministerstwo Zdrowia
ul. Miodowa 15
00‐952 Warszawa
Sposób składania wniosków
Nabór wstępny – uczelnia składa do Ministerstwa Zdrowia wniosek wstępny za pośrednictwem systemu ePUAP
Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /8tk37sxx6h/SkrytkaESP
Nabór – wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem uczelnia składa wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem CST2021
Na co i kto może składać wnioski
Kto może składać wnioski
Wnioski wstępne oraz wnioski o objęcie przedsięwzięcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt składać może uczelnia, która:
- zrekrutowała na rok akademicki 2022/2023, wg stanu na 1 listopada 2022 r na ww. kierunki studiów, łącznie co najmniej 60 osób – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- według stanu w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on na dzień 31 grudnia 2021 r. będzie kształciła co najmniej 200 studentów łącznie na tych kierunkach na studiach stacjonarnych – Polaków oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 324 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- nie jest postawiona w stan likwidacji,
- w latach 2019–2022 żaden kierunek studiów prowadzonych przez uczelnię nie został oceniony negatywnie w wyniku przeprowadzonej przez Polską Komisję Akredytacyjną, oceny jakości kształcenia.
Na co można otrzymać wsparcie
Wsparcie w ramach Działania 2 Systemu zachęt można otrzymać na podejmowanie i kontynuowanie studiów I stopnia (stypendium) na wybranych kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne.
Kto może otrzymać wsparcie
O wsparcie w ramach Działania 2. Systemu zachęt mogą ubiegać się studenci, którzy rozpoczęli naukę w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 na kierunkach medycznych: pielęgniarstwo, położnictwo i ratownictwo medyczne.
Finanse
Poziom dofinansowania przedsięwzięcia
Maksymalna miesięczna wysokość stypendium dla studenta wynosi 1 500,00 zł. Stypendium jest przyznawane na 9 miesięcy roku akademickiego (od października do czerwca). Stypendium jest przyznawane na 3 letni cykl kształcenia.
Jaki jest minimalny wkład własny
Brak wkładu własnego.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków
Łączny budżet przewidziany na Działanie 2 Systemu zachęt w latach 2022-2026 wynosi 162 mln zł (łącznie na Edycję I oraz Edycję II).
Podstawowe dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt zaktualizowano w dniu 18.12.2023 r.
Wzór wniosku
Wzór wniosku wstępnego stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt.
Wzór wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem, wygenerowany z systemu CST2021, stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt.
Wzór umowy
Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt (aktualizacja z dn. 8.01.2024r.).
Kryteria wyboru przedsięwzięć
Kryteria wyboru przedsięwzięć stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt.
Materiały
Regulamin Prac KOP Działanie 2 aktualizacja 27.11.23Regulamin_Prac_KOP_Działanie_2_aktualizacja_271123.zip 0.49MB Umowa i załączniki do umowy Działanie 2 aktualizacja 08.01.24.
Umowa_+_załączniki_do_umowy_Działanie_2_aktualizacja_080124.7z 0.31MB Regulamin wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt aktualizacja 18.12.2023
Regulamin_Wyboru_Prz_do_obj_Wsparciem_dla_Dz2_Systemu_zachęt_aktualiz_181223.docx 0.15MB Instrukcja wypełniania wniosku o obj. przedsięwzięcia wsparciem w ramach Systemu zachęt w CST2021
Instrukcja_wypełniania_wniosku_o_obj_przedsięwzięcia_wsparciem_w_ramach_Systemu_zachęt_w_CST2021.pdf 0.33MB Wzór wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt wygenerowany z systemu CST2021 (PDF)
Wniosek_Działanie_2_System_Zachęt_Edycja_1_KPOD0705-IP10-002.pdf 0.21MB Zał. 1 do Regulaminu wyboru przedsięwzięcia do objęcia wsparciem - kryteria aktualizacja 27.11.23
Zał_1_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_kryteria_aktualizacja_271123.docx 0.11MB Zał. 2 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - wzór wniosku wstępnego aktualizacja 20.7.2023
Zał_2_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_wzór_wniosku_wstępnego_aktualizacja_20723.docx 0.05MB Zał. 5 do Reg Wyb Prz do obj Wsparciem - Wzór Umowy aktualizacja 08.01.24.
Zał_5_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_Wzór_Umowy_aktualiz080124.docx 0.11MB Zał. 6 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. neg. ocena
Zał_6_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_wsparciem_-_ośw_neg_ocena.docx 0.05MB Zał. 7 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. post. w stan likwidacji
Zał_7_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_post_w_stan_likwidacji.docx 0.05MB Zał. 8 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. upraw. o ubieg. o wsp.
Zał_8_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_upraw_o_ubieg_o_wsp.docx 0.04MB Zał. 9 do Reg. Wyb. Prz. do obj. wsparciem - ośw. o braku podw. finansowania
Zał_9_do_Reg_Wyb_Prz_do_obj_Wsparciem_-_ośw_o_braku_podw_finansowania.docx 0.04MB
Pytania i odpowiedzi
Czy należy podać liczbę wszystkich studentów zrekrutowanych na kierunek pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne na rok akademicki 2022/2023 czy tylko studentów zrekrutowanych na studia I stopnia ww. kierunków?
Należy podać liczbę studentów, którzy od roku akademickiego 2022/2023 (wg stanu na 1 listopada 2022 r.) rozpoczęli kształcenie na I roku studiów I stopnia (z wyłączeniem studiów pomostowych) na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.
Należy podać łącznie studentów studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych.
Więcej informacji na temat naboru wniosków można uzyskać pod numerami telefonów:
+ 48 538 622 152; + 48 532 394 187 (od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 15:00),
a także mailowo: d.zawada@mz.gov.pl; a.gilewska@mz.gov.pl
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek
Opis procedury odwoławczej został opisany w rozdziale Procedura odwoławcza Regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem dla Działania 2 Systemu zachęt.
Linki
Informacja o naborze wniosków zostanie zamieszczona na stronie podmiotowej Ministra w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Ministerstwa, w serwisie internetowym KPO na portalu Funduszy Europejskich.