W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR)

Od dnia 1 stycznia 2018 r. wnioski refundacyjne należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej. W związku z tym przypominamy o konieczności założenia konta administratora lokalnego dla Wnioskodawcy.

Do czego służy SOLR

SOLR gromadzi i przetwarza dane, które są niezbędne do podjęcia i wydania decyzji o objęciu refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Jako Wnioskodawca, tzn. zgodnie z zapisami ustawy o refundacji , podmiot odpowiedzialny, przedstawiciel podmiotu odpowiedzialnego, podmiot uprawniony do importu równoległego w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, wytwórca wyrobów medycznych, jego autoryzowany przedstawiciel, dystrybutor albo importer, w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych, a także podmiot działający na rynku spożywczym, można złożyć do Ministra Zdrowia za pomocą systemu SOLR

  • wnioski  o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków, wyrobów medycznych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, a także technologii lekowych o wysokiej wartości klinicznej oraz o wysokim poziomie innowacyjności,
  • wnioski o podwyższenie i obniżenie urzędowej ceny zbytu,
  • wnioski o skrócenie obowiązywania decyzji refundacyjnej oraz wnioski o skrócenie obowiązującej decyzji refundacyjnej, wydanej poza wskazaniami rejestracyjnymi leku (tzw. off-label),
  • wnioski z art. 113, art. 155,  art. 161,  art. 162 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Korzyści

SOLR usprawnia proces przyjmowania wniosków. Dzięki temu ocena formalno-prawna dokumentacji jest szybsza. Prostsza jest także komunikacja Wnioskodawcy z Ministrem Zdrowia oraz ze stronami opiniodawczo-doradczymi, które biorą udział w rozpatrywaniu wniosków refundacyjnych.

Aby skorzystać z systemu SOLR, należy założyć konto w systemie.

Pomoc

Aby zgłosić problem techniczny wyślij wiadomość na adres: solr@cez.gov.pl

Jeśli kontakt mailowy jest niewystarczający, pomoc techniczną można uzyskać telefonicznie pod numerem 19 239 (dla dzwoniących zza granicy: +48 515 239 239) – numer dostępny jest przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
23.02.2022 11:47 Justyna Maletka
Pierwsza publikacja:
26.03.2018 07:18 Rafał Babraj
{"register":{"columns":[]}}