Warsztaty wokalne - Anna Wiśniewska-Schoppa (sopran liryko-spinto)
12.11.2024
W dniach 12-13 grudnia 2024 r. odbędą się warsztaty wokalne, które poprowadzi Anna Wiśniewska-Schoppa
Wrsztaty odbędą się w Sali Kameralnej ZPSM, w godzinach od 10:00 do 14:00 i od 15:00 do 18:00. Organizatorem warsztatów jest Anna Rosa.
Zapraszamy do udziału!
ANNA WIŚNIEWSKA-SCHOPPA Sopran liryko-spinto. Anna Wiśniewska-Schoppa jest rodzoną Olsztynianką. Tam właśnie rozpoczęła swoją edukację w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina o profilu wokalnym. Anna jest także absolwentką wydziału wokalno-aktorskiego (klasa śpiewu solowego Prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz) Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie w roku 2003 uzyskała dyplom z wyróżnieniem. Po ukończeniu akademii, Anna doskonaliła swoje umiejętności wokalne u maestro Kałudiego Kałudowa. Swoją karierę sceniczną rozpoczęła jeszcze na studiach, wykonując na swoim trzecim roku rolę Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego, w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie w reż. Macieja Prusa i pod kierownictwem muzycznym Michała Klauzy. W 2009 roku artystka podjęła etatową współpracę z Operą Śląską w Bytomiu, wcielając się w rolę Mimi w operze Cyganeria G.Pucciniego. Z ogromnym uznaniem spotkały się jej kolejne kreacje na deskach Opery Śląskiej – Cio- Cio-san w operze Madama Butterfly G. Pucciniego, w reżyserii H. Konwińskiego i Elżbieta w Don Carlosie G. Verdiego, w reżyserii W. Zawodzińskiego (w 2012 r. spektakl został uznany za największe wydarzenie artystyczne Górnego Śląska). W roku 2012 wcieliła się w tytułową rolę opery Tosca G. Pucciniego, w reżyserii T. Bradeckiego. Pół roku później Anna Wiśniewska-Schoppa wystąpiła w roli Cio- Cio-San w "pół-scenicznej" wersji opery Madama Butterfly G. Pucciniego w Teatrze Wielkim w Łodzi (reż. J. Niesobska/W. Zawodziński), rozpoczynając tym samym swoją karierę na deskach łódzkiej opery. To w Łodzi stworzyła jedną ze swoich największych kreacji – Cio-Cio-san, w entuzjastycznie przyjętej realizacji (tym razem już w pełni scenicznej wersji), Madamy Butterfly G. Pucciniego, w reżyserii Janiny Niesobskiej (2013). Kolejną wspaniałą rolą była Leonora w Trubadurze G. Verdiego, w reżyserii Laco Adamika (2014). Anna Wiśniewska-Schoppa od 2012 roku współpracuje także z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie wystąpiła jako Cio-Cio-San w uwspółcześnionej inscenizacji Madamy Butterfly G. Pucciniego, w reżyserii Pii Partum oraz jako Amelia w Balu Maskowym G. Verdiego w reż. Waldemara Zawodzińskiego. W grudniu 2014 r. rozpoczęła współpracę z Theater Koblenz w Niemczech, gdzie od 2015 roku wykonuje tytułową partię opery Tosca G. Pucciniego, w reżyserii Anji Nicklich, pod dyrekcją maestro Giuliano Betty. Najważniejsze produkcje Anny Wiśniewskiej-Schoppy w 2016 i 2017 roku, to Halka w Halce St. Moniuszki, Tatiana w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Liu w Turandot G. Pucciniego, a także Leonora w Mocy Przeznaczenia, Amelia w Balu Maskowym, i Aida w Aidzie G. Verdiego. Początkiem 2018 roku debiutuje w roli Rozalindy w „Zemscie Nietoperza” w Teatrze Wielkim w Łodzi.Po rocznej przerwie, spowodowanej urodzeniem dziecka, Artyska w 2019 roku ponownie wróciła do kreowania swoich partii na deskach macierzystych teatrów, ale także zaczęła współpracę z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, gdzie zadebiutowała w partii Saffi w „Baronie Cygańskim” J. Straussa, w reż. M. Sartovej oraz pod batutą Bassema Akiki, dzięki czemu mogła także wejść w tej roli w inscenizację wystawianą na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu. W 2020 roku wystąpiła w roli Rozalindy we wznowieniu scenicznym „Zemsty Nietoperza” J. Straussa w reż. Henryka Konwińskiego w Operze Śląskiej. W trudnym dla wszystkich artystów okresie pandemii koronawirusa, udało się zrealizować jedną sztukę z udziałem Pani Anny a mianowicie było to „Callas Masterclass” w Operze Śląskiej w Bytomiu. Spektakl o mrocznych stronach kariery znakomitej Divy operowej, w którym Anna Wiśniewska- Schoppa wcieliła się w rolę „drugiego sopranu”, łącząc rolę dramatyczną z niecodziennym w Jej repertuarze wyborem dwóch namiętnych pieśni hiszpańskich, stanowiących tło dramatu i muzyczną ilustrację tragedii Marii Callas.Kolejne lata to występy na scenie Opery Wrocławskiej w roli Cio-Cio-San w spektaklu Madama Butterfly ale także premiery oper: Don Giovanni - W.A.Mozarta ( rola Donny Elwiry) oraz Bal Maskowy - G.Verdiego na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu.Najnowszą rolą jest tytułowa partia w operze Luiza Miller - G.Verdiego (premiera 16.11.2024.) także na deskach macierzystej Opery Śląskiej w Bytomiu.Artystka zdobyła Nagrodę im. J. Kiepury w kategorii Najlepsza Polska Śpiewaczka w 2014 roku a także została wyróżniona w 2016 roku medalem: „Zasłużony dla kultury polskiej”. Anna współpracuje z takimi reżyserami, jak: Anja Nicklich, Waldemar Zawodziński, Janina Niesobska, Maciej Prus, Frédéric Roels, Adolf Weltschek, Tadeusz Bradecki, Laco Adamik, Jarosław Kilian, Paweł Szkotak, Giorgio Madia, Pia Partum, Henryk Konwiński, Maciej Wojtyszko, Anna Wieczur, Ran Arthur Braun, Tomasz Konina, Maria Sartova, a także z takimi dyrygentami, jak: Giuliano Betta, Enrico Delamboye, Lorenzo Coladonato, Leslie Suganandarajah, Marco Guidarini, Jurek Dybał, Antoni Witt, Vladimir Kiradijev, Tadeusz Kozłowski, Wojciech Rodek, Michał Klauza, Tomasz Tokarczyk, Basem Akiki, Tadeusz Serafin, Mirosław Jacek Błaszczyk, Sławomir Chrzanowski, Jacek Boniecki, Andrzej Knapp, Jakub Kontz, Francesco Bottigliero, Krzysztof Dziewięcki, Frank Chastrousse-Colombier