Regulamin rekrutacji 2024/2025
05.03.2024
Regulamin rekrutacji kandydatów do szkół Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu
1. Regulamin niniejszy określa zasady przyjmowania uczniów do Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu, zwanego dalej ZESPOŁEM.
2. Podstawę prawną przyjmowania uczniów do szkół ZESPOŁU stanowią:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 900),
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do in-nych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm.)
- Statut Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu.
3. Przyjmowanie uczniów do szkół ZESPOŁU (rekrutacja) odbywa się w terminach określonych kalendarzem roku szkolnego. W PSM I stopnia w ZSM mają one formę badania przydatności.
4. O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu sześcioletniego PSM I stopnia może ubiegać się kandy-dat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat.
5. O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu czteroletniego PSM I stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
6. O przyjęcie do klasy pierwszej PSM II stopnia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 10 lat oraz nie więcej niż 23 lat.
7. O przyjęcie do klasy pierwszej OSM II stopnia (odpowiadającej poziomowi nauczania pierw-szej klasy liceum ogólnokształcącego) może ubiegać się kandydat, który w danym roku ka-lendarzowym kończy nie więcej niż 14 lat.
8. O przyjęcie na pierwszy rok PSP może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 23 lata.
9. Szkoły ZESPOŁU prowadzą działalność informacyjną i konsultacyjną dla kandydatów w formie akcji „otwartych drzwi”, informatora o rekrutacji na stronie internetowej, zajęć otwartych, wstępnego badania zainteresowań i uzdolnień kandydatów.
10. Kandydaci do szkół ZESPOŁU, ich rodzice lub opiekunowie prawni, składają kwestionariusz i wymienione w nim załączniki w okresie wskazanym w informatorze i na stronie interneto-wej ZESPOŁU.
11. Badanie przydatności kandydatów do PSM I st. w ZSM obejmuje:
- sprawdzenie warunków słuchowych,
- sprawdzenie warunków fizycznych i predyspozycji do nauki gry na instrumencie.
Kandydaci, którzy potrafią grać na wybranym przez siebie instrumencie, mogą wykonać przygotowany program. Ocena tego wykonania jest odnotowana w protokole i ma znaczenie pomocnicze.
12. Egzamin wstępny do PSM II stopnia w ZSM oraz do OSM II stopnia w ZSM obejmuje:
- sprawdzian praktyczny z wybranej specjalności,
- egzamin z kształcenia słuchu i wiedzy ogólnomuzycznej w formie ustnej lub pisemnej.
13. Egzamin wstępny do PSP w ZSM obejmuje:
- sprawdzian praktyczny z umiejętności piosenkarskich i aktorskich,
- badanie uzdolnień muzycznych
14. Formy i zakres tematyczny badania przydatności do PSM I stopnia i sprawdzianów, o któ-rych mowa w punkcie 12-13 są uszczegółowione w informatorach dla kandydatów dostęp-nych w sekretariacie i na stronie internetowej ZESPOŁU.
15. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej PSM I stopnia, PSM II stopnia i klas wyższych OSM II stopnia oraz na pierwszy rok PSP dyrektor ZESPOŁU powołuje spośród nauczycieli każdej z tych szkół komisje rekrutacyjne.
16. Dyrektor ZESPOŁU wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej
17. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej ZESPOŁU wyznacza w ramach każdej komisji rekruta-cyjnej skład i przewodniczących zespołów rekrutacyjnych do przeprowadzenia odpowiedniej części sprawdzianów określonych w punktach 10, 11 i 12.
18. Zespół rekrutacyjny powinien działać w składzie nie mniejszym niż trzy osoby. Przynajmniej dwie z nich powinny mieć kwalifikacje odpowiadające przedmiotowi egzaminu.
19. Ocenę sprawdzianów praktycznych i ustnych kandydata ustala się poprzez uśrednienie ocen cząstkowych proponowanych przez poszczególnych członków zespołu z wykorzysta-niem skali punktowej stosowanej w szkołach artystycznych dla oceny egzaminów promocyjnych (§94 Statutu ZESPOŁU).
20. Zespół rekrutacyjny sporządza protokół przebiegu sprawdzianu (badania przydatności), zawierający listę kandydatów z uzyskaną przez nich punktacją, datę egzaminu, skład i podpisy wszystkich członków zespołu. Uśrednioną ocenę punktową, o której mowa w punkcie 19 wpisuje się do protokołu po zaokrągleniu do jednego miejsca za przecinkiem (zasada zaokrąglania ocen: 15,59 pkt. = 15,6 pkt., 21,32 pkt. = 23,3 pkt.).
21. Na podstawie protokołów, o których mowa w punkcie 21 sporządza się listy zbiorcze w każdej specjalności, oddzielnie dla każdej ze szkół ZESPOŁU.
22. Kolejność na liście zbiorczej kandydatów do PSM I st. w ZSM określona jest średnią punktacji ze wszystkich form badania przydatności. Do średniej nie wlicza się oceny pomocniczej, o której mowa w punkcie 12.
23. Kolejność na liście zbiorczej kandydatów do PSM II st., OSM II st. i PSP w ZSM określona jest punktacją średnią ze sprawdzianu praktycznego, wymienionego w punktach 13 i 14.
24. Decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje dyrektor ZESPOŁU po konsultacji z przewodniczącymi zespołów egzaminacyjnych. Opiniują oni sprawę przyjęcia kandydatów, których wyniki sprawdzianów, wymienionych w punktach 13 i 14 są niższe od 16 punktów.
25. Dyrektor zastrzega sobie prawo do samodzielnego wskazania innego instrumentu lub spe-cjalizacji, niż wskazane przez kandydata.
26. Listy zakwalifikowanych i przyjętych do szkół ZESPOŁU powstają na podstawie list zbior-czych, o których mowa w punktach 21 i 22 z uwzględnieniem ustalonych wcześniej limitów w poszczególnych specjalnościach.
27. W wypadku uzyskania przez kilku kandydatów tej samej ilości punktów ze sprawdzianu praktycznego, wymienionego w punktach 11 i 12 o przyjęciu decyduje wyższa punktacja z pozostałych sprawdzianów.
28. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkół ZESPOŁU w ciągu siedmiu dni od zakończenia egzaminów wstępnych.
29. Listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół Zespołu podaje się do publicznej wiadomości nie później niż do dnia 5 sierpnia br.
30. Dopuszcza się możliwość ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy wyższej niż pierwsza (lub rok wyższy niż pierwszy w PSP) po sprawdzeniu w drodze egzaminu kwalifikacyjnego, czy poziom jego umiejętności i wiedzy odpowiada programowi odpowiedniej klasy (lub drugiego roku PSP). Komisje rekrutacyjne mogą wskazać inne przypisanie do klasy/semestru kandydata.
31. Tryb organizacji egzaminów i przyjmowania kandydatów do klas wyższych niż pierwsza jest taki sam jak dla kandydatów do klasy pierwszej. Dotyczy to również kandydatów, którzy przechodzą z innej szkoły artystycznej do jednej ze szkół ZESPOŁU w ciągu roku.
32. Ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego odbywa się w zgodności z Prawem oświatowym oraz Rozporządzeniem (Dz. U 2020, poz. 530)
33. Informacja administratora dotycząca ochrony danych osobowych dla kandydatów, rodziców, opiekunów prawnych (dotyczy PSM I st., PSM II st. oraz PSP)
W trybie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, informuję:
1. Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Muzycznych w Poznaniu, ul. Nieszawska 13A, 61-021 Poznań, reprezentowany przez Dyrektora.
2. telefon kontaktowy: 61 8 666 129, 8 665 654 e-mail: sekretariat@zsm.poznan.pl
3. Inspektor Danych Osobowych, pan Jarosław Bartkowiak: iod@zsm.poznan.pl
4. Dane osobowe przetwarzane będą w trybie z art. 6 ust.1 a), c) oraz art. 9 ust. 2. lit. g) RODO w związku z Prawem Oświatowym i Ustawą o Systemie Informacji Oświa-towej.
5. Podanie danych osobowych (we wniosku i załączonych do wniosku oświadczeniach) jest dobrowolne a ich niezbędny, w celu przyjęcia kandydata do szkoły, zakres określają przepisy prawa oświatowego.
6. Dane osobowe podane we wniosku przetwarzane będą w celu przyjęcia kandydata do szkoły.
7. W przypadku przyjęcia kandydata do szkoły, dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji dydaktyczno–wychowawczo-opiekuńczej działalności szkoły na podstawie przepisów prawa oświatowego.
8. Dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej i elektronicznej.
9. Dane osobowe podane we wniosku nieprzyjętego i przyjętego kandydata do szkoły będą przechowywane zgodnie z przepisami Prawa Oświatowego i Prawa o Archiwizacji.
10. Dane osobowe mogą być udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO wyłącznie w granicach i przepisach prawa np. z którymi administrator pod-pisał umowy przetwarzania danych w imieniu administratora.
11. Dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym, organom ochrony prawnej (np.: Kuratorium, Ministerstwo Edukacji Narodowe, Centrum Edukacji Artystycznej), lub w związku z prowadzonym postępowaniem.
12. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
13. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
14. Każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania dostępu do da-nych osobowych jej dotyczących, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia prze-twarzania (jeśli nie jest ograniczone spełnieniem przepisu prawa).
15. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów, pracowników, gości oraz ochrony mienia, przy użyciu środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu na podstawie art. 108 a Ustawy Prawo Oświatowe – funkcjonuje monitoring wizyjny.
16. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - w zgodności z art. 77 RODO (…każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, (…) jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza niniejsze rozporządzenie) - Urząd Ochrony Danych Osobowych, Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, www.uodo.gov.pl.
- Pierwsza publikacja:
- 05.03.2024 14:38 Kinga Pawlicka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Iwona Matella
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 9.0 | 06.03.2024 11:10 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 8.0 | 06.03.2024 11:08 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 7.0 | 06.03.2024 11:08 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 6.0 | 05.03.2024 14:46 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 5.0 | 05.03.2024 14:46 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 4.0 | 05.03.2024 14:44 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 3.0 | 05.03.2024 14:41 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 2.0 | 05.03.2024 14:39 Kinga Pawlicka |
Regulamin rekrutacji 2024/2025 | 1.0 | 05.03.2024 14:38 Kinga Pawlicka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP