W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uczniowie z zagranicy

Opłata za naukę w szkole artystycznej za rok szkolny 2025/2026 - dotyczy uczniów niebędących obywatelami polskimi

Nauka w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu, prowadzonym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dla obywateli innych Państw jest płatna. Do dnia 31.08.2025 r. należy uiścić opłatę w  wysokości 3200 euro za naukę obcokrajowców w roku szkolnym 2025/2026, zgodnie z  zarządzeniem Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej nr  6/2020 z dnia 7  lutego 2020 r. (równowartość w złotych, ustala się według średniego kursu waluty ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu poprzedzającym dzień wniesienia opłaty). 

Za pierwszy rok nauki 3200 euro (za kolejne lata po 3000 euro na rok szkolny).

Do dnia 31.08.2025 r. przyjęty kandydat niebędący obywatelem polskim do Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu musi dokonać opłaty lub przedstawić decyzję Dyrektora CEA o zwolnieniu częściowym  lub całkowitym z opłat. Jest to warunek przystąpienia do nauki ucznia niebędącego obywatelem polskim w dniu 01.09.2025 r.
Termin 31.08.2025 r. obowiązuje również dla uczniów szkoły, którzy kontynuują naukę i starają się o zwolnienie z opłat, dlatego wszelkie czynności z tym związane powinny zakończyć się przed dniem 01.09.2025 r.

Numer konta banku:
Zespół Szkół Muzycznych w Poznaniu
NBP O/O Poznań 18 1010 1469 0011 6613 9134 0000

tytułem: opłata za naukę ucznia niebędącego obywatelem Polski + IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA
Potwierdzenie płatności prosimy wysyłać na adres e-mail szkoły: sekretariat@zsm.poznan.pl
 

Od roku szkolnego 2025/2026 na wniosek dyrektora szkoły rozpatrywane będą tylko przypadki trudne oraz wnioski o zwolnienie z opłat za naukę z uwagi na trudną sytuację materialną.  Wniosek napisany w języku polskim wraz z załącznikami (informacji udziela sekretariat szkoły) w formie listu do Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej należy złożyć w sekretariacie szkoły odpowiednio wcześnie, aby mógł być rozpatrzony przez CEA  przed 1 września 2025 roku.

Dokumenty należy napisać w języku polskim. We wniosku należy wskazać:
1.    dlaczego dziecko chce się uczyć w Zespole Szkół Muzycznym w Poznaniu
2.    od kiedy Państwo przebywają na terenie RP, na podstawie jakiego dokumentu 
3.    stan osobowy rodziny (ilość dzieci niepełnoletnich na utrzymaniu);
4.    zawarcie we wniosku informacji o ewentualnych dochodach lub braku dochodów od członka rodziny, który pozostał w kraju ojczystym;
5.    aktualny adres do korespondencji, w tym adres mailowy.

Do wniosku należy załączyć:
1.    kopię Karty Polaka/Decyzję Wojewody dotyczącą zezwolenia czasowego/stałego na pobyt dziecka na terytorium RP;
2.    aktualne zaświadczenie wystawione przez Państwa zakłady pracy o wysokości wynagrodzenia brutto i wynagrodzenia netto uzyskanego w ciągu ostatnich 3 miesięcy (honorowane są również oświadczenia wystawiane przez służby finansowo-księgowe zakładów pracy poza granicami kraju);
3.    zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodu brutto i netto osoby prowadzącej działalność gospodarczą lub w sytuacji braku jego uzyskania z przyczyn obiektywnych zeznanie podatkowe za poprzedni rok;
4.    zaświadczenia wystawione przez inne instytucje udzielające wsparcia pieniężnego  i niepieniężnego Państwa rodzinie – w przypadku, gdy takie świadczenia są czynione (np. 800+);
5.    zaświadczenia z banku w przypadku udzielonego kredytu – o wysokości posiadanego zadłużenia i wysokości spłacanych miesięcznych rat kredytu;
6.    dokumenty potwierdzające koszty utrzymania w Polsce, np. kopie umów najmu mieszkań czy domów zawierające podane kwoty tzw. „czynszu najemnego” wraz z postanowieniami dotyczącymi zwrotu kosztów zużycia „mediów”;
7.    kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność członków rodziny lub zaawansowane przewlekłe stany chorobowe.
8.    kopia zaświadczenia o nadaniu numeru PESEL ze statusem UKR dla ucznia,
9.    w przypadku otrzymywania wsparcia od członka rodziny pozostającego w Ukrainie prosimy, o ile to możliwe, o przedłożenie stosownego zaświadczenia o wysokości dochodów netto uzyskiwanych w Ukrainie lub w przypadku braku możliwości uzyskania ww. zaświadczenia – prosimy o przedłożenie oświadczenia wnioskodawcy o wysokości uzyskiwanych dochodów od członka rodziny, który pozostał w Ukrainie.
10.    można dołączyć dyplomy, kopie wyróżnień, opinie o uczniu potwierdzające wybitne umiejętności, oraz w wypadku ukończenia co najmniej klasy I  – opinię nauczyciela przedmiotu głównego jako uzasadnienie szczególnych uzdolnień i osiągnięć dziecka
 

Materiały

Zarządzenie Dyrektora CEA z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych przez osoby niebędące obywatelami polskimi
Zarządzenie​_Dyrektora​_CEA​_z​_dnia​_7​_lutego​_2020​_r-1.pdf 1.02MB
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r.
ksztalcenie​_osob​_z​_zagranicy.pdf 0.37MB
{"register":{"columns":[]}}