W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Regulamin samorządu uczniowskiego

Zespołu Szkól Muzycznych lm. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu

§1

1. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu. W ramach Samorządu Uczniowskiego ZSM im. Stanisława Moniuszki
w Wałbrzychu, funkcjonują dwa Zarządy Samorządu Uczniowskiego:

  • Zarząd wybierany przez uczniów OSM I st. wraz z OSM II st. klasy I-III i SM I st.
  • Zarząd wybierany przez uczniów klas IV-VI OSM II st. wraz z SM II st.

2. Zarządy Samorządu Uczniowskiego wybierane są corocznie przez ogół uczniów w głosowaniu tajnym, równym, powszechnym.

3. We wszystkich klasach Zespołu Szkół Muzycznych im Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu, wybiera się po trzech uczniów, którzy będą kandydować w wyborach Zarządu Samorządu Uczniowskiego, osobno dla OSM I st. wraz z OSM II st. klasy l-III i SM I st. - w budynku przy
ul. Piętnastolecia 24 oraz osobno dla klas IV-VI OSM II st. wraz z SM II st. - w budynku przy
ul. Moniuszki 41

4. Podczas tajnego głosowania uczniowie wybierają :

  • Przewodniczącego
  • dwóch Zastępców
  • trzech Członków Zarządu, z których wyłania się Sekretarza i Skarbnika

5. Wybory odbywają się na ogólnym zgromadzeniu szkolnym w ostatnim tygodniu września, osobno dla OSM I st. wraz z OSM II st. klasy I-III i SM I st. - w budynku przy ul. Piętnastolecia 24 oraz osobno dla klas IV-VI OSM II st. wraz z SM II st. - w budynku przy ul. Moniuszki 41.

6. Kadencja Zarządu Samorządu Uczniowskiego trawa do 30 września kolejnego roku szkolnego.

7. Każdy z Zarządów działa autonomicznie, ale też Zarządy współpracują ze sobą i mogą wspólnie występować w danej sprawie.

8. Uczniowie wybierają Nauczyciela pełniącego rolę Opiekuna Samorządu Uczniowskiego osobno dla OSM I st. wraz z OSM II st. klasy I-III i SM I st. - w budynku przy ul. Piętnastolecia 24 oraz osobno dla klas IV-VI OSM II st. wraz z SM II st. - w budynku przy ul. Moniuszki 41, poprzez tajne głosowanie.

§ 2

1. Zarząd Samorządu Uczniowskiego może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:

  • Prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
  • Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
  • Prawo domagania się respektowania zapisanych w Statucie Szkoły praw ucznia,
  • Prawo do wyrażania opinii, zabierania głosu w ocenie postępowania poszczególnych uczniów,
  • Prawo do wydawania opinii na temat uczniów zagrożonych usunięciem ze szkoły,
  • Prawo do powołania Sądu Koleżeńskiego,
  • Prawo organizowania działalności kulturalnej, rozrywkowej, sportowej zgodnie
    z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem, np. wyjścia do kina, teatru, opery, urządzania dyskotek i zabaw uczniowskich, zawodów sportowych, wyjść na wycieczki itp.
  • Prawo do organizowania imprez okolicznościowych np. Dzień Wiosny, Święta Bożego Narodzenia, Dzień Dziecka, Wielkanoc,
  • Prawo do prowadzenia gazetki szkolnej
  • Prawo do opiniowania pracy nauczycieli podlegających ocenie.

§3

1. Samorząd Uczniowski ma obowiązek dbania o porządek na terenie szkoły.

2. Samorząd Uczniowski zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zapisanych w Statucie Szkoły.

3. Samorząd Uczniowski ma obowiązek zwracania uwagi uczniom, którzy nagminnie nie przestrzegają porządku ustalonego w szkole.

4. Samorząd Uczniowski ma obowiązek współpracowania z Nauczycielem - Opiekunem Samorządu Uczniowskiego w czasie organizowania wszelkich imprez i akcji na terenie szkoły.

5. Samorząd Uczniowski ma obowiązek dokumentowania działalności Samorządu Szkolnego.

{"register":{"columns":[]}}