Deklaracja dostępności
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych (dalej NDAP) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w Warszawie.
Data publikacji strony internetowej: 2022-07-05
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-07-05
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych,
- brak poprawnego wyświetlania elementów po zmianie orientacji wyświetlania strony,
- brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
- elementy formularzy nie posiadają funkcji usuwania ewidentnych błędów oraz nie informują jednoznacznie o przyczynach i sposobie ich usunięcia,
- brak informacji o automatycznym czyszczeniu pól w formularzach po popełnieniu błędu przy ich wypełnianiu.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Deklarację sporządzono dnia: 2022-07-05
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Arleta Kwiatkowska,
e-mail: akwiatkowska@archiwa.gov.pl,
telefon: 22 56 54 605
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu.
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu siedmiu dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu dwóch miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa
- Email: esp@kultura.gov.pl
- Telefon: 22 42 10 100
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Adres Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych to ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa
Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Rakowieckiej. Wejście do budynku jest z poziomu gruntu. Bezpośrednio za drzwiami głównymi znajduje się wiatrołap i kolejne drzwi prowadzące do recepcji. Wejście techniczne (pełniące również rolę wyjścia ewakuacyjnego) znajduje się w przeciwległym krańcu bryły budynku, od strony budynku Policji.
Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia, po minięciu wiatrołapu. Dalsze przejście na teren urzędu zabezpieczone jest drzwiami wyposażonymi w kontrolę dostępu oraz samozamykacze, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.
Dla osób poruszających się na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w ciągu klatki schodowej A, po prawej stronie przed schodami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
NDAP posiada parking, na którym wydzielone zostały dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnością oraz jedno miejsce dla matki z dzieckiem. Stanowiska te są odpowiednio oznaczone za pomocą oznaczenia pionowego i poziomego.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Na podstawie art. 9 z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego online oraz następujące środki wspierające komunikowanie się:
- pocztę elektroniczną, którą można kierować na adres ndap@archiwa.gov.pl
Skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego online jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
1. przez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie na recepcji znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między zainteresowanym a pracownikiem NDAP. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
2. nie wychodząc z domu - wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC lub laptop lub tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do internetu.
Usługa dostępna jest na stronie internetowej NDAP.
W recepcji budynku znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny). To urządzenie, które analizuje rytm pracy serce poszkodowanego i podejmuje decyzję o tym czy konieczna jest defibrylacja.
W budynku (na recepcji) znajduje się pętla indukcyjna, która działa jako środek wspomagający słuch, przekazujący informację bez jakichkolwiek zniekształceń dystrybucyjnych, wprost „do ucha” osoby z dysfunkcją słuchu.
Inne informacje i oświadczenia
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z koordynatorem dostępności. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie braku zapewnienia dostępnosci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Procedura składania skarg i wniosków znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NDAP w zakładcze Kontakt - Przyjmowanie i załatwianie spraw.
- Pierwsza publikacja:
- 07.06.2022 15:05 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 11.0 | 27.03.2024 13:03 Katarzyna Masłowska |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 10.10.2023 10:43 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 10.07.2023 12:36 Katarzyna Masłowska |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 10.07.2023 12:25 Katarzyna Masłowska |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 04.07.2022 12:34 administrator gov.pl |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 04.07.2022 12:31 administrator gov.pl |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 04.07.2022 07:52 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 01.07.2022 15:10 administrator gov.pl |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 30.06.2022 08:41 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 29.06.2022 14:03 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 07.06.2022 15:05 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP