Przyjmowanie i załatwianie spraw
Korespondencja kierowana do Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych jest przyjmowana:
- za pośrednictwem poczty:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
- za pośrednictwem:
Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Elektroniczna skrzynka podawcza Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Adres platformy: http://epuap.gov.pl/
Aby złożyć dokument za pośrednictwem platformy ePUAP prosimy skorzystać z formularza
Pisma ogólne do podmiotu publicznego
(należy wcześniej zalogować się do platfory ePUAP)
Adres skrzynki podawczej dla systemów EZD: /ydpfl9182g/SkrytkaESP
UWAGA!
W celu złożenia pisma (wniosku) do Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest uprzednie założenie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Założenie konta przebiega obecnie w dwóch etapach (założenie konta i "założenie organizacji"), ponieważ zgodnie z wymaganiami ePUAP konieczne jest powiązanie konta z "organizacją". UWAGA! Przez termin "organizacja" w tym przypadku rozumie się instytucję lub osobę fizyczną.
Po założeniu konta dokumenty elektroniczne należy przygotować za pomocą formularza udostępnionego na platformie ePUAP i podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem. Możliwe jest dodawanie załączników w formatach plików: DOC, ODT, RTF, PDF, XLS, SXC, TXT, JPG, TIF, GIF, ZIP, TAR.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
- faxem:
22 565 46 14
- bezpośrednio w Kancelarii (pokój 12, parter) od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 - 16:15
W zależności od rodzaju, sprawy załatwiane są w drodze aktu administracyjnego (decyzja, postanowienie) zaświadczenia lub odpowiedzi na pismo.
O sposobie załatwienia sprawy Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych powiadamia zainteresowanego pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego oraz następujące środki wspierające komunikowanie się:
- poczta elektroniczną, którą można kierować na adres ndap@archiwa.gov.pl
- faks do Kancelarii 22 565 46 14.
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub innej formy komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych) za pośrednictwem osoby przybranej, faksem lub mailem.
W celu usprawnienia obsługi osoby uprawnionej zaleca się, by w zgłoszeniu określić przedmiot sprawy oraz wskazać sposób kontaktowania się w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.
Skargi, wnioski , petycje
Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych odbywa się:
- za pośrednictwem poczty:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres ndap@archiwa.gov.pl
- faxem:
22 565 46 14
- ustnie do protokołu, zgłaszających się w sprawie skarg i wniosków przyjmują:
- Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych albo wyznaczeni przez niego jego zastępcy lub Dyrektor Generalny w poniedziałki w godz. 16:15 - 17:15, po uprzednim zgłoszeniu i ustaleniu terminu.
- Dyrektor Departamentu Organizacji Archiwów w czwartki w godz. 8:15 – 12:00, tel. 22 56 54 661.
UWAGA:
Nadsyłane skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.
- Pierwsza publikacja:
- 01.06.2022 08:39 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Przyjmowanie i załatwianie spraw | 4.0 | 19.08.2022 08:18 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Przyjmowanie i załatwianie spraw | 3.0 | 29.06.2022 14:03 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Przyjmowanie i załatwianie spraw | 2.0 | 23.06.2022 11:07 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Przyjmowanie i załatwianie spraw | 1.0 | 01.06.2022 08:39 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP