W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Korespondencja kierowana do Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych jest przyjmowana:

  •  za pośrednictwem poczty:

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych

ul. Rakowiecka 2D

02-517 Warszawa

 

  • za pośrednictwem:

Elektronicznej Skrzynki Podawczej

 

Elektroniczna skrzynka podawcza Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Adres platformy: http://epuap.gov.pl/

Aby złożyć dokument za pośrednictwem platformy ePUAP prosimy skorzystać z formularza

Pisma ogólne do podmiotu publicznego

(należy wcześniej zalogować się do platfory ePUAP)

Adres skrzynki podawczej dla systemów EZD: /ydpfl9182g/SkrytkaESP

 

UWAGA!

W celu złożenia pisma (wniosku) do Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest uprzednie założenie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Założenie konta przebiega obecnie w dwóch etapach (założenie konta i "założenie organizacji"), ponieważ zgodnie z wymaganiami ePUAP konieczne jest powiązanie konta z "organizacją". UWAGA! Przez termin "organizacja" w tym przypadku rozumie się instytucję lub osobę fizyczną.
Po założeniu konta dokumenty elektroniczne należy przygotować za pomocą formularza udostępnionego na platformie ePUAP i podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem. Możliwe jest dodawanie załączników w formatach plików: DOC, ODT, RTF, PDF, XLS, SXC, TXT, JPG, TIF, GIF, ZIP, TAR.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

  • faxem:

22 565 46 14

 

  • bezpośrednio w Kancelarii (pokój 12, parter) od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 - 16:15

 

W zależności od rodzaju, sprawy załatwiane są w drodze aktu administracyjnego (decyzja, postanowienie) zaświadczenia lub odpowiedzi na pismo.

O sposobie załatwienia sprawy Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych powiadamia zainteresowanego pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.

 

Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego oraz następujące środki wspierające komunikowanie się:

  • poczta elektroniczną, którą można kierować na adres ndap@archiwa.gov.pl
  • faks do Kancelarii 22 565 46 14.

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub innej formy komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych) za pośrednictwem osoby przybranej, faksem lub mailem.

 

W celu usprawnienia obsługi osoby uprawnionej zaleca się, by w zgłoszeniu określić przedmiot sprawy oraz wskazać sposób kontaktowania się w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.

 

Skargi, wnioski , petycje

Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych odbywa się:

  • za pośrednictwem poczty:

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych

ul. Rakowiecka 2D

02-517 Warszawa

 

 

  • faxem:

22 565 46 14

 

  • ustnie do protokołu, zgłaszających się w sprawie skarg i wniosków przyjmują:

-        Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych albo wyznaczeni przez niego jego zastępcy lub Dyrektor Generalny w poniedziałki w godz. 16:15 - 17:15, po uprzednim zgłoszeniu i ustaleniu terminu.

-        Dyrektor Departamentu Organizacji Archiwów w czwartki w godz. 8:15 – 12:00, tel. 22 56 54 661.

 

UWAGA:

Nadsyłane skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.06.2022 08:39 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie i załatwianie spraw 4.0 19.08.2022 08:18 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Przyjmowanie i załatwianie spraw 3.0 29.06.2022 14:03 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Przyjmowanie i załatwianie spraw 2.0 23.06.2022 11:07 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Przyjmowanie i załatwianie spraw 1.0 01.06.2022 08:39 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}