Tytuł/stanowisko: Główny Specjalista do spraw współpracy z mediami w Departamencie Popularyzacji Działalności Archiwalnej
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie poszukuje osoby na stanowisko głównego specjalisty do spraw współpracy z mediami w Departamencie Popularyzacji Działalności Archiwalnej
Wykształcenie:
Wyższe (licencjat, inżynier)
Forma zatrudnienia:
Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął:
11-12-2024
Informacje o ofercie
Warunki pracy:
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner),
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- budynek wyposażony jest w podest ruchomy dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- stanowisko pracy usytuowane jest na II piętrze budynku,
- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- Nawiązuje relacje z mediami, buduje współpracę z mediami i ich przedstawicielami oraz prowadzi bieżący kontakt z mediami i ich przedstawicielami, a także dba o pozytywne relacje z przedstawicielami mediów (media relations);
- Współpracuje z mediami w zakresie bieżącej informacji i popularyzacji działalności Archiwów Państwowych oraz współpracuje z komórkami organizacyjnymi Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozyskiwania informacji dla mediów w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy urzędem oraz siecią archiwów państwowych a społeczeństwem;
- Samodzielne przygotowuje projekty informacji dla prasy, w ramach planowych oraz nieplanowanych wcześniej działań (konferencje prasowe, briefingi, kampanie informacyjne) w celu realizacji zadań wynikających z polityki informacyjnej urzędu oraz kształtowania jego wizerunku;
- Organizuje konferencje prasowe oraz inne spotkania z mediami w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji między urzędem a społeczeństwem; - Reprezentuje urząd w mediach, organizuje wystąpienia kierownictwa urzędu i przedstawicieli sieci archiwów państwowych realizowane z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu, dba o pozytywny wizerunek Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych oraz sieci;
- Przegląda i analizuje materiały prasowe, w celu monitoringu wizerunku urzędu i sieci archiwów państwowych oraz efektów medialnych działań informacyjnych prowadzonych przez Departament, w tym sprawuje nadzór nad skrzynką pocztową: media@archiwa.gov.pl oraz koordynuje kontakty z dziennikarzami mediów krajowych;
- Uczestniczy w przygotowaniu strategii komunikacyjnej urzędu (w tym komunikacji kryzysowej), w celu kształtowania adekwatnej, aktualnej polityki informacyjnej;
- Współtworzy bazę danych dziennikarzy współpracujących z Departamentem oraz listę odpowiedzi na pytania dziennikarzy;
- Wykonuje inne polecenia przełożonych w ramach posiadanych kompetencji i w zakresie realizowanych zadań urzędu.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: mazowieckie
Warszawa, ul. Rakowiecka 2D
Wymagania
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata na stanowisku związanym z obsługą mediów lub doświadczenia dziennikarskiego; Doświadczenie w wystąpieniach publicznych.
- Znajomość j. angielskiego na poziomie B1;
- Wiedza o public relations i media relations;
- Umiejętność analitycznego myślenia;
- Umiejętność redagowania informacji;
- Komunikatywność;
- Umiejętności organizacyjne;
- Umiejętność argumentowania;
- Umiejętność poszukiwania informacji, w tym w aktach prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem ustaw: o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, o służbie cywilnej, o dostępie do informacji publicznej, o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe):
- Wykształcenie: wyższe o profilu dziennikarskim lub politologicznym
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok we współpracy z mediami w ramach administracji publicznej
- Język angielski lub niemiecki lub j. rosyjski na poziomie B2;
- Wiedza o funkcjonowaniu archiwów państwowych w kraju i zagranicą;
- Znajomość ustawy ochronie danych osobowych;
- Znajomość ustawy o finansach publicznych;
- Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych;
- Znajomość ustawy prawo prasowe
Wymagane dokumenty
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów
- bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Benefity
- Ruchomy czas pracy,
- Indywidualny rozkład czasu pracy,
- Możliwość pracy zdalnej,
- Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy,
- Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy,
- Miejsce do odświeżenia się,
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu,
- Możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem,
- Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną,
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- Możliwość korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w tym m.in. dofinansowanie wypoczynku, dofinansowanie pakietu sportowego, oraz dofinansowanie do wyjść kulturalnych: biletów do kina, teatru, muzeum, pożyczki na cele mieszkaniowe, itp.,
- Możliwość dodatkowego ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego na korzystnych warunkach,
- Możliwość nauki języków obcych na platformie online eTutor,
- Owocowe czwartki,
- Kawa, herbata dla pracowników,
- Psycholog dla pracowników,
- Pokoje socjalne z pełnym wyposażeniem
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: -
- Telefon: 22 5654 600
- e-mail: rekrutacja@archiwa.gov.pl
- Adres: Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa
Materiały
Ogłoszenie_nr_145371Ogłoszenie_nr_145371.pdf 0.07MB oświadczenia w związku z ubieganiem się o stanowisko niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej
oświadczenia_w_związku_z_ubieganiem_się_o_stanowisko_niebędące_wyższym_stanowiskiem_w_służbie_cywilnej.pdf 0.17MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 27.11.2024 09:24 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Główny Specjalista do spraw: ds. współpracy z mediami w Departamencie Popularyzacji Działalności Archiwalnej | 1.0 | 27.11.2024 09:24 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP