W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

CST2021 – Fundusze Europejskie dla Rybactwa

  1. W jaki sposób można wyszukać rozpoczęty nabór w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa w aplikacji WOD2021?

W aplikacji WOD2021 Lista naborów obejmuje nabory trwające (nie ma naborów planowanych oraz zakończonych). Wyszukiwany nabór można wyszukać w następujący sposób: Na głównej odsłonie, w panelu po lewej stronie należy zaznaczyć opcję: „Lista naborów”. W polu wyszukiwania „Szukaj po numerze naboru” zalecane jest wpisanie co najmniej: FEDR (kod programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa). Do tego kodu można dodać kolejne znaki składające się na numer naboru, które oznaczają numer priorytetu oraz numer działania, np. FEDR.01.07.oznacza nabór w ramach Priorytetu 1. Wspieranie zrównoważonego rybołówstwa oraz odbudowy i ochrony żywych zasobów wodnych, działanie Trwałe zaprzestanie działalności połowowej, siódme działanie w ramach Priorytetu 1: „Trwałe zaprzestanie działalności połowowej”.

Cały numer naboru można pobrać z dokumentów dotyczących naboru tj. wzoru wniosku o dofinasowanie oraz z załączników do wniosku o dofinansowanie. Dokumenty te zamieszczone są w odpowiednim ogłoszeniu o naborze (w części Niezbędne dokumenty) opublikowanym na stronie internetowej programu - link do zakładki z ogłoszeniami o naborach na stronie programu.

 

  1. Czy mogę zarejestrować się w systemie teleinformatycznym CST2021 jako przyszły wnioskodawca, nie czekając na ogłoszenie czy rozpoczęcie naboru w którym chcę złożyć wniosek?

Tak, zalecamy zarejestrowanie się już w aplikacji WOD2021 systemu teleinformatycznego CST2021, dostępnej na stronie https://wod.cst2021.gov.pl.

Materiały szkoleniowe dotyczące korzystania z aplikacji WOD2021 dostępne są pod adresem: link do materiałów.

Wcześniejsze zapoznanie się z aplikacją WOD2021 (zarejestrowanie się i zapoznanie się z zasadami zarządzania swoim kontem) pozwoli na sprawne złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach ogłoszonych naborów, gdy zostaną rozpoczęte.

 

  1. Czy w aplikacji WOD2021 można wcześniej sporządzić wniosek o dofinansowanie w ramach ogłoszonego naboru, tak aby wniosek można było wysłać natychmiast po rozpoczęciu terminu składania wniosków?

Nie ma możliwości sporządzenia wniosku w aplikacji WOD2021 przed rozpoczęciem danego naboru.  W aplikacji dostępne są tylko formularze dotyczące trwających naborów. Istnieje jednak możliwość wcześniejszego zapoznania się ze wzorami wniosków o dofinansowanie, instrukcjami ich wypełnienia oraz wzorami załączników, obowiązujących dla naborów ogłoszonych a jeszcze nie rozpoczętych, które dostępne są na stronie internetowej programu - link do zakładki z ogłoszeniami o naborach na stronie programu.  

 

  1. Kiedy w systemie teleinformatycznym pojawi się wniosek o dofinansowanie dla operacji „Rekompensaty wodnośrodowiskowe” z działania 2.3 programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa?

Wniosek o dofinansowanie w ramach działania 2.3 „Akwakultura środowiskowa” dotyczący grupy operacji „Rekompensaty wodnośrodowiskowe” dotyczący ogłoszenia o naborze, które zostało opublikowane 3 listopada 2023 r. będzie udostępniony w aplikacji WOD2021 w dniu 4 grudnia 2023 o godz. 7.30. 

W związku z faktem, iż nie ma możliwości przygotowania wniosku o dofinasowanie w aplikacji WOD2021 przed rozpoczęciem naboru, zachęcamy wnioskodawców do zapoznania się z jego wzorem oraz instrukcją wypełniania, jak również ze wzorami i wykazem niezbędnych załączników (wymienione są w Sekcji K wzoru wniosku o dofinansowanie) na stronie internetowej programu - link do zakładki z ogłoszeniami o naborach na stronie programu.

 

  1. Ponieważ kryterium wyboru wniosku jest czas jego złożenia, czy Instytucja Pośrednicząca (ARiMR) będzie dopuszczać wnioski złożone za pomocą botów?

Agencja nie będzie dopuszczać wniosków o dofinansowanie złożonych za pomocą botów. Każdorazowa próba złożenia przez BOT wniosku będzie skutkowała zablokowaniem użytkownika w aplikacji CST2021 oraz zgodnie z Regulaminem bezpiecznego użytkownika Centralnego Systemu Teleinformatycznego (CST2021) zostanie zgłoszony incydent bezpieczeństwa, tj. zdarzenie, które zagroziło lub mogło zagrozić bezpieczeństwu informacji (poufności, integralności, dostępności danych).

 

  1. Czy system będzie w stanie umożliwić każdemu wnioskodawcy wysłanie wniosku, w przypadku gdy w pierwszych godzinach naboru można spodziewać się, iż wnioski będzie jednocześnie wysyłać kilka tysięcy wnioskodawców?

Aplikacja WOD2021, w której wypełniane i składane będą wnioski o dofinansowanie, wchodzi w skład architektury Centralnego Systemu Teleinformatycznego 2021 (CST2021). System CST2021 wykorzystuje rozwiązania chmurowe, co pozwala na zapewnienie odpowiedniej wydajności poszczególnych aplikacji oraz bazy danych.

Jednakże, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów technicznych uniemożliwiających prawidłowe wypełnienie bądź złożenie wniosku w aplikacji WOD2021 należy zgłaszać je na adres e-mail: CST2021@arimr.gov.pl lub pod numerem telefonu 22 318-46-70, 22 318-46-72. Kontakt telefoniczny z pracownikami ARiMR możliwy jest w dni robocze w godzinach urzędowania ARiMR, czyli w godzinach od 7:30 do 15:30.

 

  1. Czy z jednego komputera można wypełniać i wysyłać wnioski kilku wnioskodawców (jeden IP komputera)?

IP komputera nie ma znaczenia w ramach naborów wniosków. Z jednego komputera może korzystać wielu wnioskodawców. Ważne jest, aby każdy z Wnioskodawców posiadał swoje indywidualne konto w aplikacji WOD2021 i ze swojego konta przesłał wniosek o dofinansowanie.

 

  1. Czy pełnomocnik może składać wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem CST2021 ze swojego konta (profilu) dla wielu beneficjentów?

Tak, pełnomocnik może składać wnioski za pośrednictwem CST2021 ze swojego konta (profilu) dla wielu beneficjentów, jeśli ma takie uprawnienia w systemie. Rola jaką pełni pełnomocnik w systemie ustalana jest między Wnioskodawcą a pełnomocnikiem.

Mogą wystąpić takie przypadki:

  • każdy z Wnioskodawców, który zarejestrował już swoją organizację w aplikacji WOD2021, (rejestrując organizację stał się jej Administratorem), może następnie w aplikacji WOD2021, poprzez funkcję „Utwórz profil”, dostępnej w panelu Administracja, utworzyć profil dla pełnomocnika (funkcja tworzenia profilu jest opisana w części V. 1.2.3 Tworzenie profilu w Instrukcja do aplikacji WOD2021 dla wnioskodawców i beneficjentów programu „Fundusze Europejskie dla Rybactwa” na lata 2021-2027 dostępnej pod adresem – link do materiałów pomocniczych na naszej stronie.

Wnioskodawca tworząc profil dla pełnomocnika może nadać mu role: Administratora, Zarządzającego wszystkimi wnioskami, Zarządzającego własnymi wnioskami, Edytor wszystkich wniosków Edytor własnych wniosków. Każda rola wiąże się z innymi uprawnieniami. Uprawnienie związane z możliwością przesyłania wniosku o dofinansowanie jest domyślnie dostępne w roli Administrator, Zarządzający wszystkimi wnioskami, Zarządzający własnymi wnioskami. Pełnomocnik, który dostał jedną z tych ról może co do zasady przesyłać wniosek o dofinansowanie w ramach naborów. Aby przesłać wniosek danej organizacji, pełnomocnik musi wejść w profil nadany mu przez daną organizację. Dopiero z tego poziomu będzie działał jako dana organizacja (w ramach nadanych mu uprawnień).

  • Pełnomocnik, po zarejestrowaniu swojego konta w aplikacji WOD2021, ma możliwość samodzielnego utworzenia wielu organizacji, czyli ma możliwość zarejestrowania wielu organizacji, jeśli Wnioskodawcy wyrazili na to zgodę. W tym celu w aplikacji WOD2021, w panelu Administracja, wybiera funkcję Utwórz organizację. Po utworzeniu organizacji, staje się jej Administratorem. W przypadku utworzenia wielu organizacji, aby wysłać dany wniosek z poziomu danej organizacji, musi być zalogowany na profilu danej organizacji (funkcja Zmień profil opisana jest w części V.1.3. Zmiana bieżącego profilu użytkownika w Instrukcja do aplikacji WOD2021 dla wnioskodawców i beneficjentów programu „Fundusze Europejskie dla Rybactwa” na lata 2021-2027 dostępnej pod adresem – link do materiałów pomocniczych na naszej stronie.

Zdaniem Agencji w takim przypadku, również Wnioskodawca powinien mieć dostęp do swojej organizacji i składanych wniosków o dofinansowanie. Osoba pełniąca funkcję Administratora (np. pełnomocnik), powinna więc dla Wnioskodawcy utworzyć profil w danej organizacji dedykowanej dla Wnioskodawcy. Ponadto przypominamy, że warto aby w danej organizacji było co najmniej dwóch użytkowników o roli Administrator (np. Wnioskodawca i pełnomocnik). Funkcja tworzenia profilu jest opisana w części V. 1.2.3 Tworzenie profilu w Instrukcji do aplikacji WOD2021 dla wnioskodawców i beneficjentów programu „Fundusze Europejskie dla Rybactwa” na lata 2021-2027 dostępnej pod adresem link do materiałów pomocniczych na naszej stronie

 

  1. Czy ewentualne wezwanie do uzupełnienia wniosku będzie przekazywane wnioskodawcy tylko poprzez systemem CST2021 i tylko w nim będzie widoczne? Jeżeli planowane jest także wysłanie wiadomości na skrzynkę poczty e-mail, otrzyma je beneficjent, pełnomocnik, czy osoba do kontaktu?

Zakładając profil w aplikacji WOD2021 systemu teleinformatycznego CST2021, wnioskodawca podaje adres e-mail, na który będzie kierowana korespondencja generowana automatycznie przez system teleinformatyczny. W przypadku, gdy konieczne będzie uzupełnienie wniosku o dofinansowanie, na ten adres e-mail zostanie wysłane powiadomienie, w którym będzie wskazany numer wniosku wymagającego poprawy, nazwa projektu, termin w którym należy dokonać poprawy, oraz informacja, że opis poprawy jest dołączony do ostatniej wersji wniosku.

Natomiast sama treść wezwania do uzupełnienia wniosku będzie widoczna tylko w systemie i będzie dostępna po zalogowaniu się w aplikacji WOD2021 w systemie CST2021 i we wniosku, którego numer zostanie podany w powyższym powiadomieniu.

 

  1. Czy DWR ARiMR planuje przeprowadzenie szkolenia z wypełniania wniosków o dofinansowanie w aplikacji WOD2021?  

Departament Wsparcia Rybactwa w najbliższym czasie udostępni materiały szkoleniowe w postaci audiowizualnych prezentacji dla wnioskodawców, w których będzie przedstawiony („krok po kroku”) proces wypełniania wniosku o dofinansowanie, osobno dla każdego ogłoszonego naboru. Prezentacje będą udostępnione najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem naboru wniosków z danego działania. Dodatkowo, informacja o udostępnieniu materiałów instruktażowych (szkoleniowych) będzie przekazywana przez profil Departamentu Wsparcia Rybactwa w serwisie społecznościowym Facebook -  link do profilu DWR na Facebooku. Zachęcamy do śledzenia publikowanych tam aktualności.

 

  1. Dlaczego na adres e-mail użytkownika ustawiony w systemie dociera tylko czysto techniczna korespondencja (np. dot. zmiany hasła itp.), natomiast nie docierają jakiekolwiek informacje z systemu dotyczące obsługi wniosku np. wezwanie do uzupełnień czy kod autoryzacyjny potrzebny do złożenia wniosku o płatność?

Z doświadczenia wynika, że częstą przyczyną niedocierania wiadomości e-mail z systemu CST2021 jest problem po stronie serwera pocztowego. Bardzo często wiadomości systemowe są poprawnie wysyłane na wskazany adres e-mail ale mogą trafiać do folderu SPAM w skrzynce pocztowej adresata. W pierwszej kolejności należy więc sprawdzić czy nie ma wiadomości w folderze SPAM. Należy też sprawdzić filtry antyspamowe.

Ponadto wiadomości mogą nie docierać do użytkownika jeżeli adres serwera pocztowego trafił na tzw. czarną listę (to lista adresów e-mail nadawców, które zostały oznaczone przez użytkowników i administratorów poczty elektronicznej jako niechciane lub podejrzane).

W związku z powyższym sugerujemy weryfikację ustawień skrzynki mailowej i sprawdzenie czy maile systemowe z CST2021 nie mają założonej blokady albo nie trafiły na tzw. czarną listę. W tym celu mogą Państwo również skontaktować się z dostawcą usług pocztowych.

Jeśli po weryfikacji ustawień skrzynki mailowej nadal występuje problem, prosimy wówczas o przekazanie do ARiMR na adres CST2021@arimr.gov.pl zgłoszenia dotyczącego braku otrzymywania wiadomości systemowych, wraz ze szczegółowymi informacjami. Między innymi prosimy o przekazanie:

  • informacji z przykładowymi datami i przybliżonymi godzinami, kiedy użytkownik oczekiwał na maila, a ten nie przyszedł,
  • dokumentacji potwierdzającej, że dotychczas maile z CST2021, nawet te dotyczące zmiany hasła, przychodziły na wskazaną skrzynkę mailową (np. w formie „print screen”),
  • loginu użytkownika powiązanego z danym adresem e-mail,
  • numeru wniosku o dofinansowanie, jeśli sprawa dotyczy danego wniosku,
  • informacji potwierdzających, że zweryfikowali Państwo ustawienia skrzynki mailowej.

Po otrzymaniu powyższych informacji będziemy mogli przekazać zgłoszenie do Wykonawcy systemu, w celu analizy problemu.

 

  1. Co zrobić jeśli, pomimo analizy ustawień skrzynki mailowej, nadal nie przychodzą do mnie powiadomienia z systemu CST2021?

Jeśli problem występuje na etapie wniosku o dofinansowanie w aplikacji WOD2021, to proponujemy, aby osoba będąca Administratorem Organizacji utworzyła dodatkowy profil dla innego użytkownika. Inny użytkownik wcześniej musi zarejestrować się w aplikacji WOD2021, i przekazać swój adres e-mail do Administratora systemu. Zalecamy, aby w danej organizacji były co najmniej dwie osoby z rolą Administratora, w tym Wnioskodawca. Więcej informacji na temat tworzenia profili znajdą Państwo w Instrukcji do aplikacji WOD2021 dla wnioskodawców i beneficjentów programu „Fundusze Europejskie dla Rybactwa” na lata 2021-2027 (część V. 1.2.3 Tworzenie profilu) dostępnej na stronie programu → LINK oraz Agencji → LINK.

Jeśli problem występuje na etapie po zakwalifikowaniu danego wniosku do przyznania pomocy w aplikacji Projekty, to proponujemy dodanie w projekcie innej osoby uprawnionej. Uprawnienie do dodawania osób uprawnionych posiada użytkownik będący osobą Zarządzającą w projekcie, najczęściej jest to sam Beneficjent lub pełnomocnik Beneficjenta. Więcej informacji na temat dodawania osoby uprawnionej znajdą Państwo w Instrukcji użytkownika SL2021 - obszar Projekty w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Rybactwa” na lata 2021-2027 (Rozdział 9 Zarządzanie użytkownikami, cześć 9.2 Zarządzanie osobami uprawnionymi), która jest dostępna na stronie programu → LINK oraz Agencji → LINK.

Rekomendujemy, aby każdy beneficjent, w trosce o zapewnienie ciągłości pracy w systemie, na wypadek nieobecności, wyznaczył choć jedną osobę dodatkową do zarządzania projektem w systemie CST2021.

Dodatkowo informujemy, że kolejnym rozwiązaniem możliwym na każdym etapie wniosku, jest zmiana adresu e-mail przyporządkowanego dla danego użytkownika w systemie CST2021. Adres e-mail może być zmieniony przez Administratora systemu, na wniosek użytkownika. Jednakże naszym zdaniem, takie rozwiązanie powinno być ostatecznością, gdy nie uda się rozwiązać problemu z dostawcą usług poczty elektronicznej. Jeśli zdecydują się Państwo na takie rozwiązanie, prosimy wówczas o wiadomość e-mail na adres CST2021@arimr.gov.pl. W wiadomości należy podać: login użytkownika, dotychczasowy adres e-mail, nowy adres e-mail, oraz krótkie uzasadnienie.

 

  1. Dlaczego nie widzę żadnego projektu ani listy projektów w aplikacji Projekty? Agencja poinformowała mnie, że mój projekt został wybrany do dofinansowania oraz że w aplikacji Projekty wysłano do mnie umowę i zaproszenie na podpisanie umowy. Jednak logując się do systemu CST2021 pod adres https://cst2021.gov.pl/, i naciskając na ikonę aplikacji Projekty, przechodzę do strony, na której nie widzę żadnego projektu.

Zakładka Lista projektów i dany projekt są widoczne dla konkretnego użytkownika zalogowanego w aplikacji Projekty, który ma wybrany kontekst pracy. Jeśli dany użytkownik może zalogować się do aplikacji Projekty, jednak nie widzi w niej żadnego projektu ani zakładki Lista projektów, oznacza to że najprawdopodobniej nie został wybrany kontekst pracy użytkownika. Kontekst pracy wybieramy naciskając na ikonę „ludzika” w prawym górnym rogu ekranu (po zalogowaniu do aplikacji Projekty w CST2021 pod adresem https://cst2021.gov.pl/) i wybierając pole: Wybierz kontekst pracy. Wyświetli się wówczas okno, w którym należy wybrać z listy rozwijalnej reprezentowany podmiot, jako typ roli instytucjonalnej domyślnie podstawia się pole Beneficjent. Następnie należy nacisnąć przycisk „Wybierz”. Po tych czynnościach, w panelu po lewej stronie pojawi się zakładka Lista projektów. Po jej naciśnięciu zobaczymy projekty przypisane do danego podmiotu.

 

  1. Dlaczego nie widzę aplikacji Projekty? Agencja poinformowała mnie, że mój projekt został wybrany do dofinansowania oraz że w aplikacji Projekty wysłano do mnie umowę i zaproszenie na podpisanie umowy. Jednak logując się do systemu CST2021 pod adresem https://cst2021.gov.pl/, widzę tylko ikonę aplikacji WOD2021 a nie widzę ikony aplikacji Projekty.

Dostęp do aplikacji Projekty możliwy jest dopiero po tym, gdy Agencja w systemie CST2021 prześle zaproszenie do aplikacji Projekty na konkretny adres e-mail użytkownika. Bardzo często użytkownicy mają więcej niż jeden adres e-mail, którymi się posługują. Możliwe, że do formularza wniosku o dofinansowanie użytkownik podał inny adres e-mail niż ten, który jest przypisany do profilu użytkownika, w ramach którego obsługuje wniosek o dofinansowanie. W takiej sytuacji użytkownik w pierwszej kolejności musi sprawdzić jaki adres e-mail wykorzystuje do pracy w systemie CST2021. Można to sprawdzić naciskając na ikonę „ludzika” w prawym górnym rogu ekranu (po zalogowaniu do CST2021 pod adresem https://cst2021.gov.pl/) i wybierając pole Edytuj profil. Wyświetlą się wówczas dane użytkownika, w tym adres e-mail przypisany do danego loginu użytkownika. Adres e-mail wykorzystywany do obsługi wniosku, można też sprawdzić, weryfikując na jaki adres e-mail dotychczas przychodziły powiadomienia z systemu np. informacja, że wniosek wymaga poprawy.

Następnie należy skontaktować się z Odziałem Regionalnym ARiMR obsługującym dany wniosek o dofinansowanie, w celu przekazania właściwego adresu e-mail, w ramach którego dany projekt będzie obsługiwany przez użytkownika. W takim przypadku Oddział Regionalny ponownie wyśle do Państwa zaproszenie do aplikacji Projekty, wskazując właściwy adres e-mail. Po tych czynnościach, powinni Państwo mieć już widoczną ikonę aplikacji Projekty.

{"register":{"columns":[]}}