W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sygnaliści

W Centrali Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz podległych oddziałach regionalnych obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych - (otwórz) określająca zasady przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów. Procedura ma na celu ustanowienie norm zapewniających odpowiedni poziom ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa, zawiera także zasady przyjmowania zgłoszeń oraz przekazywania sygnalistom informacji zwrotnych co do podjętych działań następczych w jednostkach ARiMR. Agencja zachęca do korzystania z procedury zgłoszeń wewnętrznych w przypadku, gdy naruszeniu prawa można skutecznie zaradzić w ramach struktury organizacyjnej podmiotu prawnego, a sygnalista uważa, że nie zachodzi ryzyko działań odwetowych.

Sposoby zgłaszania nieprawidłowości

Zgłoszenia wewnętrznego można dokonać poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń:

- za pomocą poczty elektronicznej na adres sygnalista@arimr.gov.pl;

- ustnie przy bezpośrednim spotkaniu Centrali lub oddziale regionalnym ARiMR – wniosek o spotkanie – otwórz.

- pisemnie za pośrednictwem poczty zewnętrznej i wewnętrznej z dopiskiem na kopercie „nie otwierać - poufna informacja ws. zgłoszenia naruszenia prawa w ARiMR”, umieszczonej w kolejnej zamkniętej kopercie, zaadresowanej na Departament Prawny w Centrali ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa, – formularz zgłoszenia – otwórz.

Ochrona

Sygnalista podlega ochronie określonej w ustawie, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że będąca przedmiotem zgłoszenia informacja o naruszeniu prawa jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia i że informacja ta stanowiła informacje o naruszeniu prawa.

W stosunku do sygnalisty, jeżeli praca była, jest lub ma być świadczona na podstawie stosunku pracy lub na podstawie innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, lub do osoby pomagającej oraz osoby powiązanej z sygnalistą nie mogą być podejmowane działania odwetowe.

Informacja zwrotna/działania następcze

Upoważniony pracownik ARiMR przekazuje sygnaliście informację zwrotną dotyczącą zgłoszenia wewnętrznego w terminie 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego, chyba że sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać informację zwrotną. Informacja ta obejmuje w szczególności informację o stwierdzeniu bądź braku stwierdzenia wystąpienia naruszenia prawa oraz o ewentualnych środkach, które zostały lub zostaną zastosowane w reakcji na stwierdzone naruszenie prawa.

RODO

Klauzula – załącznik RODO – otwórz.

 

{"register":{"columns":[]}}