W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czy w związku z remontem połączonym z modernizacją zakładu, dokonywanym w ramach poddziałania 4.2 można wydzielić w obiekcie miejsce biurowe, wyposażone w biurko i komputer?

W przypadku remontu połączonego z modernizacją obiektu za koszt kwalifikowalny w ramach poddziałania 4.2 mogą zostać uznane nakłady na pomieszczenia administracyjne, stanowiące integralną część obiektów podstawowych, w części nieprzekraczającej 10% całkowitej powierzchni tych obiektów, jednakże jedynie w przypadku, gdy dany remont połączony z modernizacją jest dokonywany wyłącznie w zakresie niezbędnym do wdrożenia zakupu maszyn i urządzeń, określonych w § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 października 2015 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 20142020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 651 oraz 1880). Natomiast nakłady finansowe poniesione na zakup mebli (np. szaf/regałów biurowych, biurek, foteli, krzeseł) nie stanowią kosztu kwalifikowalnego operacji, realizowanej w ramach w/w poddziałania. Komputer może stanowić koszt kwalifikowalny, jedynie w przypadku, gdy jest integralnym elementem składowym sprzętu do sterowania procesem produkcji i magazynowania, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 2 lit. b w/w rozp. MRiRW i został ujęty w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji.

Należy podkreślić, że dozwolona powierzchnia administracyjna, o której mowa wyżej, powinna być wyliczona w odniesieniu do części obiektu, która jest wykorzystywana w zakresie, niezbędnym do wdrożenia technologii lub przeprowadzenia inwestycji.

{"register":{"columns":[]}}