W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Działanie 1.4 Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy

  1. Czy wymiana lub modernizacja silnika głównego lub dodatkowego statku rybackiego o długości całkowitej do 24 metrów, zgodnie z art. 18 rozporządzenia EFMRA, może być objęta dofinansowaniem, jeśli przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i warunków pracy, ale nie zwiększy zdolności połowowej statku?

Wymiana lub modernizacja silnika głównego lub dodatkowego statku rybackiego nie stanowi kosztu kwalifikowalnego w ramach działania 1.4 Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy.

Natomiast możliwe jest dofinansowanie takiego zadania w ramach działania 1.6 Zwiększenie efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji CO2  (szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy w ramach ww. działania zostały określone w § 20 rozporządzenia wykonawczego dla Priorytetu 1).

 

  1. Czy koszty związane z zakupem i montażem przekładni redukcyjnej, wału napędowego oraz śruby napędowej mogą być uwzględnione jako koszty kwalifikowane w ramach operacji poprawiających bezpieczeństwo na statkach rybackich, zgodnie z kryteriami określonymi w ogłoszeniu naboru?

Koszty związane z zakupem i montażem przekładni redukcyjnej, wału napędowego oraz śruby napędowej nie stanowią kosztów kwalifikowalnych w ramach działania 1.4 Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy.

Jednocześnie powyższe koszty jako dotyczące elementów układu napędowego statku, będą mogły być dofinansowane w ramach działania 1.6 Zwiększenie efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji CO2, w przypadku operacji związanej z wymianą lub modernizacją silnika głównego lub dodatkowego statku rybackiego.

 

  1. Czy koszty zakupu zintegrowanego systemu lin haczykowych do połowu ryb, obejmującego elementy takie jak winda wyciągająca haki, automatyczna klarownica haczyków, magazynek na haczyki, automatyczny system wydawania haków wraz z krajalnicą przynęty oraz liny z haczykami, mogą być uznane jako koszty kwalifikowane?

Koszty zakupu zintegrowanego systemu lin haczykowych do połowu ryb, obejmującego elementy takie jak winda wyciągająca haki, automatyczna klarownica haczyków, magazynek na haczyki, automatyczny system wydawania haków wraz z krajalnicą przynęty oraz liny z haczykami nie stanowią kosztów kwalifikowalnych w ramach działania 1.4 Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy.

Możliwość dofinansowania zakupu narzędzi połowowych została przewidziana w ramach działania 1.11 Ochrona środowiska naturalnego i zmniejszenie wpływu działalności rybackiej na środowisko, w zakresie operacji polegających na wymianie narzędzi połowowych na bardziej selektywne.

 

  1. Czy kryterium wyboru operacji nr 3 o treści - Armator statku rybackiego nie korzystał z dofinansowania w ramach działania, o którym mowa w art. 32 rozporządzenia 508/2014 można uznać za spełnione, jeżeli na statku rybackim będącym przedmiotem obecnej operacji nie były prowadzone inwestycje dofinansowane w ramach PO RYBY 2014-2020 w zakresie działania 1.9 Zdrowie i bezpieczeństwo?

Powyższe kryterium jest traktowane podmiotowo, czyli dotyczy armatora, a nie statku który ma być objęty dofinansowaniem. Oznacza to, że Agencja oceniając to kryterium będzie wyłącznie weryfikowała, czy dany armator uzyskał wsparcie w ramach PO „Rybactwo i Morze” w zakresie działania 1.9 Zdrowie i bezpieczeństwo.

{"register":{"columns":[]}}