Informacja o możliwości i trybie żądania doręczania decyzji za rok 2021 w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej (PROW 2014-2020)
Decyzje w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej wydaje się do dnia 1 marca roku następującego po roku złożenia wniosku.
Informacja o możliwości i trybie żądania doręczania decyzji w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej w ramach PROW 2014-2020, za rok 2021 wynika, z przepisów art. 32 ust. 3-6 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2021 r., poz. 182, z późn. zm.).
W przypadku, gdy przyznawana w drodze decyzji kwota premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej, będzie zgodna z żądaniem rolnika określonym we wniosku, taka decyzja nie będzie faktycznie doręczana wnioskodawcy.
Decyzje w sprawie przyznania płatności, które nie określają zmniejszeń, odliczeń lub wykluczeń, będą doręczane jedynie na żądanie rolnika.
Żądanie doręczenia decyzji, składa się do kierownika biura powiatowego Agencji, który wydał tę decyzję, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika (wnioskodawcy).
W przypadku, gdy rolnik wystąpił z żądaniem doręczenia decyzji, odwołanie od tej decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uznanie za doręczenie decyzji w sprawie przyznania rolnikowi płatności w pełnej wysokości pomimo tego, że rolnik tej decyzji faktycznie nie odebrał nie oznacza braku możliwości skorzystania przez niego z przewidzianych procedurą administracyjną uprawnień zarówno do zapoznania się z treścią takiej decyzji, jak i jej weryfikacji w trybach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego.
Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika uważa się dzień uznania (wpływu) przyznanej pomocy na rachunku bankowym rolnika lub rachunku rolnika prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.
Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika pomoc przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieści informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.
Rolnik niezadowolony z kwoty przyznanych płatności może zakwestionować decyzję zgodną z żądaniem rolnika w sprawie przyznaniapremii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej zarówno poprzez złożenie odwołania od decyzji, jak również wniosku o jej weryfikacje w trybach nadzwyczajnych.
Odwołanie od decyzji zgodnej z żądaniem rolnika wnosi się w terminie w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika.W przypadku:
- wszczęcia z urzędu postępowania o uchylenie decyzji, jej zmianę, stwierdzenie jej nieważności lub wygaśnięcia decyzji,
- wznowienia z urzędu postępowania zakończonego decyzją-do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego (art. 61 § 4 KPA) albo postanowienia w sprawie wznowienia postępowania (art. 149 § 1 KPA) dołącza się decyzję spełniającą żądanie rolnika, o ile nie była ona uprzednio doręczona rolnikowi na jego żądanie.
Rolnik może, w każdym terminie, złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji, wniosek o udostępnienie decyzji spełniającej żądanie rolnika. Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję, o ile rolnik nie wystąpił z żądaniem jej doręczenia.
Strona postępowania ma możliwość zrzeczenia się prawa odwołania od wydanej decyzji — która staje się przez to ostateczna i prawomocna zgodnie z art. 127a KPA.
- Ostatnia modyfikacja:
- 20.04.2021 14:06 Rygalska-Koper Iwona
- Pierwsza publikacja:
- 20.04.2021 14:06 Rygalska-Koper Iwona