W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o możliwości i trybie żądania doręczania decyzji za rok 2022 w sprawie przyznania płatności ONW

Jeżeli decyzja w sprawie przyznania płatności uwzględnia w całości żądanie strony (rolnika lub beneficjenta) i nie określa zmniejszeń, wykluczeń lub pozostałych kar administracyjnych oraz nie ustala kwot podlegających odliczeniu, decyzję tę doręcza się jedynie na żądanie strony.

Uznanie za doręczenie decyzji w sprawie przyznania rolnikowi płatności w pełnej wysokości pomimo tego, że rolnik tej decyzji faktycznie nie odebrał nie oznacza braku możliwości skorzystania przez niego z przewidzianych procedurą administracyjną uprawnień zarówno do zapoznania się z treścią takiej decyzji, jak i jej weryfikacji w trybach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika jest dzień wpływu (uznania) środków finansowych na rachunek bankowy rolnika (wnioskodawcy) lub rachunek strony prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej. Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika lub rachunek strony prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej pomoc przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieszcza informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.

Rolnik niezadowolony z kwoty przyznanych płatności może zakwestionować decyzję zgodną z żądaniem rolnika w sprawie przyznania płatności, zarówno poprzez złożenie odwołania od decyzji, jak również wniosku o jej weryfikacje w trybach nadzwyczajnych.

Odwołanie od decyzji zgodnej z żądaniem rolnika wnosi się w terminie 14 dni od daty uznania środków na rachunku bankowym rolnika lub rachunku strony prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

Żądanie doręczenia decyzji składa się do kierownika biura powiatowego Agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę rolnika, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym rolnika lub rachunku strony prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

W przypadku, gdy rolnik wystąpił z żądaniem doręczenia decyzji, odwołanie od tej decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

W przypadku:

  •  wszczęcia z urzędu postępowania o uchylenie decyzji, jej zmianę, stwierdzenie jej nieważności lub wygaśnięcia decyzji,
  •  wznowienia z urzędu postępowania zakończonego decyzją

do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego (art. 61 § 4 Kpa) albo postanowienia w sprawie wznowienia postępowania (art. 149 § 1 Kpa) dołącza się decyzję spełniającą żądanie rolnika, o ile nie była ona uprzednio doręczona rolnikowi na jego żądanie.

Rolnik może, w każdym terminie, złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji, wniosek o udostępnienie decyzji spełniającej żądanie rolnika. Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję, o ile rolnik nie wystąpił z żądaniem jej doręczenia.

Wszystkie decyzje w sprawie przyznania płatności, które nie będą podlegały doręczeniom, z uwagi na uwzględnienie w całości żądania strony, nieokreślające zmniejszeń, wykluczeń lub pozostałych kar administracyjnych oraz nieustalające kwot podlegających odliczeniu, będą dostępne (do odczytu i pobrania) na Platformie Usług Elektronicznych PUE, po wpływie (uznaniu) środków finansowych na rachunek bankowy rolnika (wnioskodawcy) lub rachunek strony prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

Materiały

Żądanie doręczenia decyzji​_2022
Żadanie​_doręczenia​_decyzji​_2022.pdf 0.19MB
Wniosek o udostępnienie decyzji​_2022
Wniosek​_o​_udostępnienie​_decyzji​_2022.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}