W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór 21 luty -20 lipca 2020 r.

Dokumenty aplikacyjne stanowiące podstawę do ubiegania się o przyznanie pomocy dla typu operacji „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach poddziałania „Pomoc na inwestycje w gospodarstwach rolnych” PROW 2014-2020 w naborze prowadzonym w dniach 21.02 - 20.07.2020 r.

Zachęcamy również do podawania we wniosku numerów telefonów oraz adresów e-mail i wyrażania zgody na ich wykorzystanie poprzez zaznaczanie na Wniosku o przyznanie pomocy pól w sekcji VII.B. „Zgoda podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy na przetwarzanie danych osobowych” oraz sekcji VII.C „Zgoda pełnomocnika na przetwarzanie danych osobowych” celem ułatwienia i przyspieszenia kontaktu w sprawach dotyczących złożonego wniosku.

Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem, kopie dokumentów, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem. Jednakże w związku z obowiązującym stanem epidemii, Agencja obecnie przyjmować będzie dokumenty dołączone w formie kopii nie potwierdzonej lub nie poświadczonej za zgodność z oryginałem. W terminie późniejszym, gdy będzie to już możliwe, Agencja wezwie do uzupełnienia prawidłowo potwierdzonych lub poświadczonych za zgodność kopii dokumentów (nie dotyczy to dokumentów składanych, zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem, w formie oryginału. Te dokumenty niezmiennie należy składać w takiej właśnie formie).

Po zmianie przepisów rozporządzenia wykonawczego dla typu operacji „Modernizacja gospodarstw rolnych” we wniosku nie należy umieszczać numeru producenta nadanego współmałżonkowi lub współposiadaczowi, zatem w przypadku nie posiadania „swojego” numeru należy wystąpić o nadanie odrębnego numeru w myśl przepisów z art. 12 ust. 4  pkt 2 lit b ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. z 2017 r. poz. 1853, z 2019 r. poz. 1824). Na mocy przepisów ww. ustawy obowiązujących od 1 października 2019 r. odrębny nr identyfikacyjny może również uzyskać m. in. każdy współmałżonek i współposiadacz (gospodarstwa), jeżeli zamierza uczestniczyć we współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej mechanizmach administrowanych przez ARiMR w ramach, których Agencja realizuje swoje zadania. Na podstawie dotychczasowych przepisów osoby nieposiadające takiego numeru nie mogły go uzyskać i posługiwały się numerem nadanym współmałżonkowi lub współposiadaczowi gospodarstwa rolnego.

I. Wniosek o przyznanie pomocy

Materiały

Wniosek o przyznanie pomocy (xls)
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_nawadnianie.xls 0.52MB
Wniosek o przyznanie pomocy (xlsm)
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_nawadnianie.xlsm 0.21MB
Wniosek o przyznanie pomocy (pdf)
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_nawadnianie.pdf 0.50MB

Instrukcja do wniosku wraz z załącznikami:

Materiały

Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy
Instrukcja​_wypelniania​_wniosku​_MGR​_​_nawodnienia​_​_1062020.pdf 0.91MB
załącznik NR 1 – Informacje dotyczące kwalifikacji zawodowych podmiotu będącego osobą fizyczną, spełniającego warunki definicji „młodego rolnika” wraz ze szczegółowym wykazem kierunków studiów, zawodów oraz tytułów kwalifikacyjnych, a także rodzaje dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych rolniczych
Zalacznik​_nr​_1​_do​_Instrukcji.pdf 0.30MB
załącznik NR 2 – Informacje dotyczące kosztorysów inwestorskich na roboty budowalne planowane do wykonania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Zalacznik​_nr​_2​_do​_Instrukcji.pdf 0.57MB

 

Materiały

załącznik NR 3 - Informacje dla podmiotów ubiegających się o zaliczkę
Zalacznik​_nr​_3​_do​_Instrukcji.pdf 0.53MB
Załącznik NR 4 - Wymagania dla wniosku o przyznanie pomocy następcy prawnego Beneficjenta lub nabywcy gospodarstwa beneficjenta lub jego części oraz ogólne zasady ubiegania się o przyznanie pomocy przez następcę/ nabywcę
Zalacznik​_nr​_4​_do​_Instrukcji​_nastepca​_nabywca.pdf 0.38MB

II. Plan Realizacji Operacji

Materiały

Plan Realizacji Operacji
Plan​_Realizacji​_Operacji.docx 0.07MB

III. Informacja o wielkości ekonomicznej gospodarstwa

 

Materiały

Informacja o wielkości ekonomicznej gospodarstwa
Spr​_z​_U​_WE.xls 7.23MB

IV. Narzędzia pomocnicze:

Materiały

Poradnik dla wnioskodawców - Modernizacja gospodarstw rolnych w obszarze nawadniania
Broszura​_nawodnienia​_nabor​_2020​_r.pdf 0.88MB
Techniczne i technologiczne możliwości oszczędzania wody do nawadniania roślin uprawnych
Ekspertyza​_-​_Techniczne​_i​_technologiczne​_możliwości​_oszczędzania​_wody​_do​_nawadniania​_roślin​_uprawnych.pdf 0.54MB
Wyszukiwanie jednolitych części wód powierzchniowych i podziemnych (geoportal lub hydroportal)
Wyszukiwanie​_Jednolitych​_Czesci​_Wod​_Powierzchniowych​_2020.pdf 0.81MB
Ocena możliwości zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z projektowanej studni wierconej lub zespołu studni o głębokości do 30 m – niewymagających sporządzenia projektu robót geologicznych, zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 13 ust. 3 pkt 18b rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy)
zał​_1​_Ocena​_możliwości​_wykonania​_i​_poboru​_ze​_studni​_wierconej​_o​_głębokości​_poniżej​_30​_m.docx 0.03MB
Ocena możliwości zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z projektowanej studni wierconej lub zespołu studni o głębokości do 30 m – niewymagających sporządzenia projektu robót geologicznych, zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 13 ust. 3 pkt 18b rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy)
zał​_1​_Ocena​_możliwości​_wykonania​_i​_poboru​_ze​_studni​_wierconej​_o​_głębokości​_poniżej​_30​_m.pdf 0.93MB
Sprawozdanie z wykonania studni wierconej o głębokości do 30 m dla zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z ujęcia niewymagającego sporządzenia projektu robót geologicznych, zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego. (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 15 rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o płatność)
Zał​_nr​_2​_Sprawozdanie​_z​_wykonania​_studni​_wierconej​_(n​_studni​_wierconych)​_o​_głębokości​_do​_30​_m.docx 0.03MB
Sprawozdanie z wykonania studni wierconej o głębokości do 30 m dla zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z ujęcia niewymagającego sporządzenia projektu robót geologicznych, zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego. (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 15 rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o płatność)
Zał​_nr​_2​_Sprawozdanie​_z​_wykonania​_studni​_wierconej​_(n​_studni​_wierconych)​_o​_głębokości​_do​_30​_m.pdf 0.94MB
Sprawozdanie z wykonania studni wierconej o głębokości do 30 m dla zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z ujęcia niewymagającego sporządzenia projektu robót geologicznych zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego - Porównanie założeń projektowych i uzyskanych wyników badań i pomiarów dla wykonanej studni (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 15 rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o płatność)
Zał​_nr​_3​_Sprawozdanie​_z​_wykonania​_studni​_wierconej​_(n​_studni​_wierconych)​_o​_głębokości​_do​_30​_m.docx 0.02MB
Sprawozdanie z wykonania studni wierconej o głębokości do 30 m dla zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie rolnym z ujęcia niewymagającego sporządzenia projektu robót geologicznych zgodnie z wymogami Prawa geologicznego i górniczego - Porównanie założeń projektowych i uzyskanych wyników badań i pomiarów dla wykonanej studni (przykładowy wzór dokumentu, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 15 rozporządzenia wykonawczego, składanego wraz z wnioskiem o płatność)
Zał​_nr​_3​_Sprawozdanie​_z​_wykonania​_studni​_wierconej​_(n​_studni​_wierconych)​_o​_głębokości​_do​_30​_m.pdf 0.40MB

V. Wykaz gmin, na których obszarze dla upraw ziemniaków, chmielu, warzyw gruntowych, krzewów owocowych, drzew owocowych, truskawek lub roślin strączkowych wystąpiła susza co najmniej w jednym roku w okresie od 2007 r. do 2018 r., ze wskazaniem liczby lat, w których na obszarze tych gmin wystąpiła susza.

Materiały

Wykaz gmin, na których obszarze dla upraw ziemniaków, chmielu, warzyw gruntowych, krzewów owocowych, drzew owocowych, truskawek lub roślin strączkowych wystąpiła susza co najmniej w jednym roku w okresie od 2007 r. do 2018 r., ze wskazaniem liczby lat, w których na obszarze tych gmin wystąpiła susza
zestawienie​_gmin.pdf 2.23MB

VI. Wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy finansowej

Formularz obowiązuje od 21 lipca 2021 r.

Materiały

Wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy finansowej
umowa​_nawadnianie.pdf 0.79MB
załącznik Nr 1 – Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji
Zał​_1​_zest​_rz-f.pdf 0.34MB
załącznik Nr 2 – Wykaz działek, na których realizowana będzie operacja trwale związane z nieruchomością
Zał​_2​_Wykaz​_dz.pdf 0.25MB
załącznik Nr 3 – Informacja o dokonanym odczycie na posiadanym systemie pomiaru wody umożliwiającym mierzenie zużycia wody na poziomie realizowanej inwestycji
Zał​_3​_Informacja​_o​_​_odczycie​_licznika.pdf 0.39MB
załącznik Nr 4 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zał​_4​_Informacja​_przetwarzanie​_danych.pdf 0.26MB
załącznik Nr 5 - Oświadczenie wobec ARiMR o wypełnieniu obowiązku informacyjnego wobec innych osób fizycznych wraz z Klauzulą informacyjną w zakresie przetwarzania danych osobowych
Zał​_5​_Ośw​_o​_wyp​_ob​_inf​_wobec​_innych​_osób​_fizycznych.pdf 0.55MB

VII. Formularz wniosku o płatność

Materiały

Wniosek o płatność płaszczowy

VIII. Poradnik dla Wnioskodawców i Beneficjentów Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo - finansowym operacji w ramach PROW na lata 2014-2020 dla umów o przyznaniu pomocy zawartych od 18.01.2017 r.

Materiały

Komunikat dotyczący trybu konkurencyjnego w ramach PROW 2014 - 2020
{"register":{"columns":[]}}