Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej z PROW 2014 – 2020: 30 stycznia mija termin na złożenie informacji o osiągniętych przychodach
23.01.2025
30 stycznia mija termin na złożenie „Informacji o osiągniętych przez beneficjenta przychodach z tytułu prowadzenia działalności pozarolniczej, w zakresie którym została przyznana pomoc na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania ,,Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego PROW na lata 2014-2020 za zakończony rok podatkowy”. Zobowiązanie to dotyczy Beneficjentów poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego PROW 2014-2020. Zgodnie z zasadami informację należy złożyć do Dyrektora Oddziału Regionalnego ARiMR w ciągu 30 dni od zakończenia roku podatkowego.
Beneficjent powinien osiągnąć przychody z tytułu prowadzenia działalności (będącej przedmiotem wsparcia) w wysokości nie mniejszej niż wydatki poniesione na utrzymanie utworzonych miejsc pracy, takie jak wynagrodzenia pracowników i składki z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia społecznego, w tym opłacane za osobę, która otrzymała pomoc i podjęła we własnym imieniu działalność pozarolniczą, w każdym roku podatkowym następującym po roku złożenia wniosku o płatność drugiej raty pomocy, kończącym się w okresie:
a) do upływu 5 lat od dnia wypłaty I raty pomocy w przypadku samozatrudnienia,
b) do upływu 3 lat od dnia wypłaty II raty pomocy w przypadku samozatrudnienia i prowadzenia działalności edukacyjnej (wymagającej wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu szkół i placówek publicznych),
c) do upływu 2 lat od wypłaty II raty pomocy w przypadku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę.
Więcej na ten temat, w tym formularz, znajduje się – pkt 11 Informacja o osiągniętych przychodach z działalności pozarolniczej - otwórz