TELEFONICZNA INFORMACJA PACJENTA
Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) umożliwia kontakt z konsultantami Narodowego Funduszu Zdrowia. Infolinia działa całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Połączenie jest bezpłatne.
Pod numerem 800 190 590 dostępne są informację o:
- danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ oraz placówek NFZ,
- zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
- zasadach i miejscach udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
- zasadach funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
- dokumentach potwierdzających prawo do świadczeń,
- zasadach wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego i innych dokumentów umożliwiających z korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej w krajach Unii Europejskiej,
- dostępnych programów profilaktycznych i miejscach, gdzie można z nich skorzystać.
Obsługa dostępna jest w języku angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim.
Kontakt z Telefoniczną Informacją Pacjenta (TIP) jest możliwy również poprzez:
- e-mail,
- czat,
- wideoczat w języku migowym,