Termin i miejsce złożenia wniosku
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od 20 czerwca do 29 lipca 2022 roku do kierownika biura powiatowego ARiMR, zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedzibą właściciela lasu.
Beneficjent może złożyć wniosek wraz z załącznikami w następujący sposób:
- w formie elektronicznej w aplikacji eWniosekPlus za pośrednictwem PUE;
- w biurze powiatowym ARiMR znajdującym się w powiecie, na terenie którego znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziba podmiotu;
- za pośrednictwem poczty w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe;
- za pośrednictwem ePUAP.
Do wniosku o przyznanie pomocy należy dołączyć następujące dokumenty:
1) kopię planu inwestycji potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez nadleśniczego, który sporządził ten plan;
2) dokumenty potwierdzające własność gruntów, na których będzie wykonywana inwestycja;
3) pisemną zgodę na realizację inwestycji:
a) pozostałych współwłaścicieli gruntu, jeżeli grunt ten stanowi przedmiot współwłasności,
b) małżonka właściciela gruntu, jeżeli grunt ten stanowi własność tego małżonka.
W jednym wniosku o przyznanie pomocy można ubiegać się o przyznanie pomocy do gruntów objętych jednym planem inwestycji.
Właściciel lasu będzie mógł dokonać zmiany złożonego wniosku o przyznanie pomocy:
- w wyniku której nastąpi zwiększenie pomocy lub która wpłynie na spełnienie kryteriów dotyczących kwalifikowalności wniosku, najpóźniej 21 dni przed terminem podania do publicznej wiadomości, na stronie internetowej administrowanej przez Agencję, informacji o kolejności przysługiwania pomocy lub
- do dnia poprzedzającego dzień, w którym właściciel lasu został powiadomiony przez Agencję o zamiarze przeprowadzenia kontroli na miejscu lub wizyty.