W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Termin składania wniosku w roku 2025

Termin składania wniosku w roku 2025

Wniosek o przyznanie płatności wraz z wymaganymi załącznikami, składa się w terminie od dnia 15 marca 2025 r. do dnia 15 maja 2025  r. za pomocą aplikacji eWniosekPlus dostępnej poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE).

Wniosek o przyznanie płatności może być także złożony w terminie 25 dni kalendarzowych po terminie składania wniosków, tj. do dnia 9 czerwca 2025 r.

Za każdy dzień roboczy opóźnienia stosowane będzie zmniejszenie płatności w wysokości 1% należnej kwoty płatności.

Wniosek złożony po dniu 9 czerwca 2025 r. nie jest rozpatrywany.

Datą złożenia wniosku jest data wysłania wniosku w aplikacji eWniosekPlus.

Załączniki do wniosku o przyznanie płatności należy składać w terminie wyznaczonym dla składania wniosków lub w toku postępowania w terminach określonych w przepisach prawa.

Złożenie załączników od dnia 3 czerwca 2025 r.  do dnia 9 czerwca 2025 r. skutkuje nałożeniem kar w części dotyczącej danego załącznika.

TERMIN SKŁADANIA ZMIAN DO WNIOSKU

Zmiany do wniosku oraz uzupełnienie braków, w tym załączników, składa się za pomocą aplikacji eWniosekPlus dostępnej poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE).

Zmiany do wniosku o przyznanie płatności dokonywane z inicjatywy rolnika można składać do dnia 2 czerwca 2025 r.

Zmiany do wniosku można złożyć także po terminie składania zmian do wniosku do dnia 9 czerwca 2025 r. Każdy dzień roboczy opóźnienia skutkuje pomniejszeniem płatności do powierzchni objętej tą zmianą o 1%.

Uzupełnienie braków we wniosku do dnia 2 czerwca 2025 r. nie skutkuje zmniejszeniem należnych płatności. Uzupełnienie braków we wniosku od dnia 3 czerwca do dnia 9 czerwca 2025 r. skutkuje zmniejszeniem płatności w zakresie składanych uzupełnień.

Wniosek rozpatrywany jest jedynie w zakresie, w jakim został on prawidłowo wypełniony i złożony w terminie do dnia 9 czerwca 2025 r. oraz na podstawie dołączonych do niego prawidłowych załączników.

Braki we wniosku oraz na załącznikach, uzupełnione po dniu 9 czerwca 2025 r., nie są uwzględniane w prowadzonym postępowaniu administracyjnym w sprawie przyznania płatności.

Zmiana do wniosku o przyznanie płatności może polegać na:

  • dodaniu nowych działek ewidencyjnych i nowych powierzchni deklarowanych do płatności do uprzednio złożonego wniosku o przyznanie tej płatności lub zwiększeniu ich powierzchni,
  • zmniejszeniu zadeklarowanych wcześniej powierzchni deklarowanych do płatności,
  • dodaniu zwierząt do uprzednio złożonego wniosku o przyznanie płatności związanych do zwierząt
  • dodaniu brakujących załączników do wniosku.

Jeżeli od dnia 16 maja 2025 r. do dnia 9 czerwca 2025 r. rolnik po raz pierwszy deklaruje w formularzu wniosku o przyznanie płatności nowy schemat pomocowy (po raz pierwszy zaznacza checkbox wskazujący, że ubiega się o nowe płatności, które nie były wskazane we wniosku o przyznanie płatności), taka deklaracja jest traktowana jak złożenie nowego wniosku dla tego schematu pomocowego (oznacza to, że dla wniosku złożonego w terminie od 16 maja 2025 r. do dnia 9 czerwca 2025 r. naliczane są sankcje terminowe).

W przypadku, gdy ARiMR poinformowała rolnika o nieprawidłowościach wykrytych w ramach kontroli administracyjnych lub systemu monitorowania obszarów, zmiany do wniosku o przyznanie płatności można składać do dnia 15 września 2025 r.

Zmianę do Wniosku o przyznanie płatności składa się także w odpowiedzi na Wezwanie do usunięcia braków we wniosku o przyznanie płatności. Uzupełnienie braków we wniosku o przyznanie płatności po dniu 2 czerwca 2025 r. może skutkować pomniejszeniem płatności za 2025 rok (w części, której dotyczyła) o 1% za każdy dzień roboczy opóźnienia.

W przypadku wezwana rolnika do złożenia wyjaśnień rolnik może złożyć zmianę do wniosku polegającą na wycofaniu powierzchni, co do których wykryto błędy.

Rolnik, do dnia wydania decyzji w sprawie o przyznanie płatności, może poinformować kierownika biura powiatowego Agencji, o wszystkich zmianach w zakresie informacji zawartych we wniosku o przyznanie tych płatności - zmiany te nie mogą skutkować zwiększeniem powierzchni deklarowanej do płatności.

Rolnik może z własnej inicjatywy całkowicie lub częściowo wycofać Wniosek o przyznanie płatności, nie później niż do dnia wydania decyzji w sprawie o przyznanie płatności, z tym, że wycofanie nie jest możliwe, jeżeli:

  • dotyczy części wniosku, w której wykryto nieprawidłowości;
  • wnioskodawca został poinformowany o zamiarze przeprowadzenia kontroli na miejscu.

Termin złożenia wniosku o przyznanie płatności oraz termin dokonania zmiany nie podlegają przywróceniu.