Wniosek o płatność płaszczowy dla poddziałań: 4.1, 5.1, 5.2 i 6.4 objętych PROW 2014-2020 - obowiązujący od 5 czerwca 2017 r. do 25 sierpnia 2017 r.
W przypadku składania poprawek/uzupełnień do złożonego już wniosku o płatność, Beneficjenta obowiązuje wersja z dnia złożenia wniosku o płatność do oddziału regionalnego ARIMR, a nie dnia składania uzupełnień.
Formularz wniosku o płatność oraz Instrukcja wypełniania wniosku o płatność:
Materiały
Formularz wniosku o płatnośćWniosek_o_platnosc_plaszczowy_2.xls 0.42MB Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
Instrukcja_do_wniosku_o_platnosc_2017_01.pdf 0.83MB
Załączniki udostępnione na formularzach ARiMR:
Materiały
Załącznik nr 1 - Wzór oświadczenia o oddzielnym systemie rachunkowościZal_1_Wzor_oswiadczenia_o_oddzielnym_systemie_rachunkowosci.xls 0.03MB Załącznik nr 2 - Informacje dotyczące parametrów zakupionej maszyny/urządzenia
Zal_2_Informacje_dotyczace_parametrow_zakupionych_maszynurzadzen.xls 0.03MB Załącznik nr 3 - Wzór oświadczenia o oprocentowaniu
Zal_3_Wzor_oswiadczenia_o_oprocentowaniu.xls 0.03MB Załącznik nr 4a - Sprawozdanie z realizacji operacji (Modernizacja gospodarstw rolnych)
Zal_4a_sprawozdanie_z_realizacji_operacji_modern.xls 0.06MB Informacje wyjaśniające w zakresie prawidłowego wypełniania Sprawozdania
2_Informacje_wyjasniajace.pdf 0.19MB Załącznik nr 4b - Sprawozdanie z realizacji operacji (Inwestycje na obszarach OSN)
Zal_4b_Sprawozdanie_z_realizacji_operacji_osn.xls 0.04MB Załącznik nr 4c - Sprawozdanie z realizacji operacji (Rozwój usług rolniczych)
Zal_4c_Sprawozdanie_z_realizacji_operacji_rur.xlsx 0.03MB Załącznik nr 4d - Sprawozdanie z realizacji operacji (Klęski żywiołowe i inne niekorzystne zjawiska)
Zal_4d_Sprawozdanie_z_realizacji_operacji_kleski.xlsx 0.03MB Załącznik nr 5 - Oświadczenie Beneficjenta o odszkodowaniach - (Klęski żywiołowe i inne niekorzystne zjawiska)
Zal_5_Oswiadczenia_Beneficjenta_o_odszkodowaniach_kleski.xls 0.04MB Tabela pomocnicza (Modernizacja gospodarstw rolnych)
Tabela_pomocnicza..xls 0.04MB Kalkulator obliczania wielkości ekonomicznej gospodarstw (SO) (Modernizacja gospodarstw rolnych)
W związku z wprowadzeniem zmienionego formularza wniosku o płatność, dotychczasowy załącznik "Zestawienie faktur lub równoważnych dokumentów księgowych" przestał obowiązywać. Zatem w stosunku do beneficjentów, którzy na podstawie odrębnych przepisów, nie są zobowiązani do prowadzenia ksiąg rachunkowych warunek dotyczący prowadzenia oddzielnego systemu rachunkowości albo korzystania z odpowiedniego kodu rachunkowego, dotyczący prowadzenia "Zestawienia faktur lub równoważnych dokumentów księgowych na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję" uważa się za spełniony poprzez wypełnienie Kolumny 11 części V formularza wniosku o płatność pt. "Wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej potwierdzających poniesienie kosztów kwalifikowalnych".
W przypadku osób wspólnie wnioskujących (poddziałanie "Wsparcie inwestycji w gospodarstwach rolnych") zaleca się aby wybrać jeden sposób przypisywania numerów ewidencyjnych dla dokumentów i uwzględniać go w kolumnie 11 części V wniosku o płatność pt. "Wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej potwierdzających poniesienie kosztów kwalifikowalnych". Jeżeli natomiast sposób ewidencji prowadzony przez poszczególnych beneficjentów nie jest jednakowy, takie rozwiązanie również jest akceptowalne.