Konkurs na stanowisko dyrektora Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych
05.07.2024
Minister Spraw Zagranicznych ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych
MINISTER SPRAW ZAGRANICZNYCH
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych
O stanowisko dyrektora może ubiegać się osoba spełniająca następujące kryteria:
Wymagania konieczne
- posiada wykształcenie wyższe,
- posiada udokumentowaną znajomość dwóch języków obcych, w tym języka angielskiego, potwierdzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 stycznia 2022 r. w sprawie badań lekarskich oraz dokumentów potwierdzających spełniania niektórych warunków wymaganych do nadania stopnia dyplomatycznego (Dz.U.2022 poz. 256, Dz.U. 2023 poz. 1714),
- posiada obywatelstwo polskie,
- korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada co najmniej 7 lat stażu pracy, w tym doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi,
- posiada znajomość problematyki stosunków międzynarodowych i prawa międzynarodowego oraz liczący się dorobek publikacji o charakterze naukowym lub eksperckim,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania pożądane
- posiada wykształcenie wyższe magisterskie, kierunek: stosunki międzynarodowe, politologia, prawo, ekonomia, historia, socjologia,
- posiada doświadczenie w sferze stosunków międzynarodowych.
Kandydaci zobowiązani są do złożenia następujących dokumentów i oświadczeń:
- listu motywacyjnego,
- formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń[1], dostępnych na stronie MSZ w zakładce konkurs PISM;
- kopii dyplomu ukończenia studiów wyższych - w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach /wszelkie dokumenty załączane do oferty przez kandydatów wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski/,
- kopii dokumentów potwierdzających znajomość dwóch języków obcych, w tym języka angielskiego potwierdzonego zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 25 stycznia 2022 r. w sprawie badań lekarskich oraz dokumentów potwierdzających spełniania niektórych warunków wymaganych do nadania stopnia dyplomatycznego (Dz.U.2022 poz. 256, Dz.U. 2023 poz. 1714),
- oświadczenia o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopii dokumentów potwierdzających doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi lub oświadczenie w tym zakresie,
- wykazu publikacji o charakterze naukowym lub eksperckim, w szczególności z zakresu problematyki stosunków międzynarodowych i prawa międzynarodowego,
- opracowania pisemnego dotyczącego koncepcji funkcjonowania i rozwoju Instytutu zgodnie
z jego statutem, na podstawie udostępnionych materiałów informacyjnych o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym Instytutu.
Kandydaci mogą dołączyć do zgłoszenia (aplikacji) listy rekomendacyjne.
Kryteria oceny predyspozycji i umiejętności kandydatów:
- analiza nadesłanych aplikacji pod kątem spełnienia wymagań koniecznych zawartych
w ogłoszeniu, - rozmowa kwalifikacyjna obejmująca sprawdzenie wiedzy kandydata wymaganej do objęcia stanowiska, ocenę predyspozycji osobistych oraz umiejętności kierowniczych.
Dokumenty należy składać w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w zamkniętej kopercie (Dziennik Podawczy czynny w godz. 08:15 – 16:15) lub przesłać pocztą w terminie do 16 sierpnia 2024 r. (decyduje data wpływu) na adres:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J.Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem: Konkurs Dyrektor PISM 2024/1
Dodatkowe informacje dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia można uzyskać:
- w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych pod adresem pism@pism.pl;
- w Ministerstwie Spraw Zagranicznych pod adresem konkursy.rekrutacja@msz.gov.pl
[1] Osoba, która zostanie wyłoniona w drodze konkursu na stanowisko dyrektora Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych będzie zobowiązana dostarczyć przed zatrudnieniem zaświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub za przestępstwa skarbowe popełnione umyślnie oraz zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia stwierdzające brak przeciwwskazań do zatrudnienia.
Dane osobowe - klauzula informacyjna
Informacja dotycząca przetwarzania przez MSZ danych osobowych kandydatów biorących udział w konkursie na stanowisko Dyrektora Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych (PISM), stanowiąca realizację obowiązku określonego w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., s. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., s. 2).
- Współadministratorami, w rozumieniu art. 26 RODO, danych osobowych osób biorących udział w konkursie jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa oraz Dyrektor Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych z siedzibą, w Warszawie przy ulicy Wareckiej 1A 00-034.
- Współadministratorzy powołali Inspektorów Ochrony Danych:
a) w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, adres e-mail: iod@msz.gov.pl.
b) w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych iodo@pism.pl, Warszawa Szańcowa 74/1, 01-458 Warszawa
- Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na wybrane stanowisko:
- w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kodeksu Pracy,
- w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kodeksu Pracy,
- w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 10 RODO w związku z art. 5 Ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych,
- w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit a RODO, tj. na podstawie zgody w zakresie danych nie objętych przepisami prawa, które kandydat przekazał z własnej inicjatywy.
- Podanie danych osobowych wskazanych w przepisach prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w konkursie. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości udziału w konkursie na stanowisko, którego dotyczy ogłoszenie. Podanie innych danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w przepisach prawa zostanie potraktowane jako zgoda na ich przetwarzanie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, zaś zgodę można odwołać w dowolnym czasie, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail: konkursy.rekrutacja@msz.gov.pl. W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, musi być ona wyrażona w sposób wyraźny. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe zawarte w protokole konkursu będą przetwarzane przez okres 3 lat, tj, do czasu przedawnienia ew. roszczeń względem administratorów danych, z tytułu obowiązujących przepisów prawa pracy (np. nierównego traktowania).
- Dane osobowe mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim uprawnionym do dostępu do nich na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Dotyczy to w szczególności imion, nazwisk i doświadczenia kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne w zakresie określonym w ogłoszeniu o naborze oraz wyniku naboru, stanowiącym informację publiczną. Kandydaci muszą liczyć się w szczególności z tym, że lista osób kandydujących na stanowisko, może zostać podana do wiadomości publicznej z uwagi na obowiązujące przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Odrębną kategorię odbiorców mogą stanowić podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności dostawcy usług IT.
- Uprawnienia przysługujące osobom, których dane dotyczą:
- prawo do dostępu do treści swoich danych;
- prawo do żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe;
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli była ona podstawą przetwarzania;
- prawo do usunięcia danych, w szczególności, jeżeli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie, w myśl art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO lub dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć, w tym nie będą poddawane profilowaniu.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.