Dotacja na zakup podręczników– aktualizacja wniosków o udzielenie dotacji na rok 2021
30.08.2021
Dyrektorzy:
Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia
Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia
Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
dotyczy: szkół niepublicznych i szkół prowadzonych przez MKDNiS.
Centrum Edukacji Artystycznej zwraca się z uprzejmą prośbą o dokonanie aktualizacji złożonych wniosków oraz informacji niezbędnych do ustalenia wysokości środków finansowych przeznaczonych na zakup podręczników materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych dla uczniów szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej zgodnie z ustawą o finansowaniu zadań oświatowych z dnia 27 października 2017 r. (Dz.U. 2020 poz.2029 i 2400 oraz 2021 r. poz. 619), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 2021 r. (Dz.U. 2021 r. poz. 577) oraz Rozporządzeniem Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu z dnia 9 kwietnia 2021 r. (Dz.U. 2021 poz. 662).
Środki z rezerwy celowej zostaną przyznane dla uczniów szkół artystycznych prowadzonych przez Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, publicznych szkół artystycznych prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną oraz niepublicznych szkół artystycznych o uprawieniach szkół publicznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, które w roku szkolnym 2021/2022 są zobowiązane zapewnić dostęp do bezpłatnych podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych.
Jeżeli w szkołach niepublicznych w wyniku aktualizacji wniosku kwota dotacji ulegnie zmniejszeniu, a dotacja przekazana przekracza kwotę wskazaną w aktualizacji wniosku, należy zwrócić w terminie 5 dni od dnia złożenia aktualizacji kwotę dotacji równą różnicy między kwotą przekazaną, a kwotą wynikającą z aktualizacji. Po dokonaniu zwrotu należy niezwłocznie przesłać do Centrum Edukacji Artystycznej potwierdzenie przelewu (dołączyć do aktualizacji lub wysłać drogą mailową na sikorska@cea.art.pl).
Zwrotu należy dokonać na rachunek z którego wpłynęły środki (w tytule przelewu należy wpisać ”zwrot dotacji na podręczniki + numer teczki przypisanym danej szkole).
Proszę o terminowe zwroty.
Ostateczną aktualizacje wniosku oraz informacji niezbędnej dla ustalenia wstępnej wysokości środków należy sporządzić na załącznikach nr 1 i 3 przekazanych do szkół w czerwcu 2021, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych również na załączniku nr 2 odrębnie dla każdego rodzaju niepełnosprawność i przesłać w formie pliku Excel na adres: sikorska@cea.art.pl w terminie do 8 września 2021 r.
Zatwierdzone wersje załączników, wydrukowane i uzupełnione o właściwe pieczęcie i podpisy należy przesłać na adres: Centrum Edukacji Artystycznej, ul. Kopernika 36/40, 00-924 Warszawa.