W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Fundusze Europejskie Polska Cyfrowa Rzeczpospolita Polska Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Giełda Testowania Rozwiązań Informatycznych Dla Samorządów

Polski Fundusz Rozwoju uruchomił Giełdę Miejskich Technologii – specjalną platformę, która łączy dostawców rozwiązań z obszaru smart city z potrzebami miast. Teraz w jednym miejscu samorządowiec może w prosty sposób porównać oferty różnych firm technologicznych, znaleźć potrzebne rozwiązanie oraz złożyć wniosek o grant na sfinansowanie testów wybranego produktu.

GIEŁDA TESTOWANIA ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH DLA SAMORZĄDÓW

Giełda już działa!

Łącznie samorządy mogą pozyskać aż 1,5 mln zł wsparcia na przyspieszenie procesu cyfryzacji!

Działanie Giełdy Miejskich Technologii zainaugurował prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, Paweł Borys.

W ramach PFR dla Miast staramy się wspierać samorządy w rozwoju kompetencji związanych z wdrażaniem nowych technologii. Giełda Miejskich Technologii ma być próbą rozwiązania problemu dystansu pomiędzy firmami technologicznymi, szczególnie tymi młodymi, a sferą samorządową. Obecnie zauważamy istniejące w procesie nabywania usług technologicznych bariery – często zakupy te są dokonywane w ramach procesu zamówień publicznych, który nie zawsze jest przyjazny. Dodatkowo po stronie przedsiębiorców istnieje problem ze zdefiniowaniem potrzeb samorządów, a z kolei po stronie samorządowej brak jest wiedzy, jakie rozwiązania są dostępne na rynku, a mamy w ostatnich latach w Polsce niesamowity rozwój rozwiązań technologicznych będących na światowym poziomie – wskazał Paweł Borys.

PFR zaplanował 5 naborów wniosków. W I naborze wpłynęło od samorządów z całej Polski łącznie 76 wniosków grantowych.

Ostatni w tym roku nabór rusza już 28 listopada i potrwa do 11 grudnia, a przewidziana pula to 325 tysięcy zł.

Informacje o kolejnych naborach wniosków będą publikowane na stronie gieldamiejskichtechnologii.pl oraz w mediach społecznościowych PFR.

Czym jest Giełda Miejskich Technologii?

Giełda to miejsce prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne, m.in.:

  • inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów,
  • komunikacja z mieszkańcami,
  • zarządzanie transportem publicznym,
  • automatyzacja procesów administracyjnych.

Platforma ma ułatwić miastom poznanie aktualnej oferty technologicznej, a także umożliwić sprawdzenie działania wybranego produktu w praktyce. Gminy zainteresowane wdrożeniem rozwiązania wybranego poprzez Giełdę Miejskich Technologii mogą aplikować o grant na jego testowanie i bezpłatnie korzystać z oferty dostawcy nawet przez 12 miesięcy.

Nowe narzędzie pozwala zatem oszczędzić czas, ułatwia procesy decyzyjne oraz daje szansę na pozyskanie bezzwrotnego finansowania.

Kim są interesariusze GMT?

Adresatami platformy są przedstawiciele samorządów (przede wszystkim decydenci odpowiedzialni za ich cyfryzację), chcący zwiększyć tempo transformacji cyfrowej JST, poprzez wdrożenie e-usług cyfrowych

Jak korzystać z platformy GMT?

To nic trudnego. Każda gmina może bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Samorząd może wybrać z katalogu dowolny produkt, który chciałby przetestować i ma szansę zrobić to całkowicie bezpłatnie. Wystarczy, że złoży wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie.

Platforma oferuje dodatkowe wsparcie dla samorządów zainteresowanych usługą: specjalnie opracowany kurs, który ma za zadanie ułatwić przygotowanie gminy na wdrażanie nowych produktów cyfrowych, a także pomoc w dopasowaniu odpowiedniego rozwiązania.  

Efekty projektu

Realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia cyfrowych fundamentów dla społeczno-gospodarczego rozwoju kraju szczególnie poprzez rozwój efektywnych i przyjaznych użytkownikom e-usług publicznych oraz edukację w kierunku poprawy kompetencji cyfrowych JST.

Link do platformy: https://gieldamiejskichtechnologii.pl/
 

Dane projektu

Nazwa projektu: GIEŁDA TESTOWANIA ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH DLA SAMORZĄDÓW

Beneficjent: POLSKI FUNDUSZ ROZWOJU S.A.

Finansowanie

Program: Program Operacyjny Polska Cyfrowa

Działanie: 2.4. Tworzenie usług i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne i informacje sektora publicznego

Wartość projektu: 6 242 279,43 PLN

Wydatki kwalifikowalne: 6 242 279,43 PLN

Wartość unijnego dofinansowania: 5 952 342,62 PLN

Wkład własny: 289 936,81 PLN

 

{"register":{"columns":[]}}