W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oczekiwane rezultaty

  • Opracowanie i wdrożenie centralnego, ogólnopolskiego systemu zawierającego ustandaryzowane dane nt. osób pochowanych i grobów na wszystkich cmentarzach i niecmentarnych miejscach pochówków w Polsce.
  • Centralna wyszukiwarka umożliwiająca obywatelom znalezienie cmentarzy, miejsc pochówków niezależnie od ich lokalizacji na terenie kraju oraz informacji nt. grobów i osób pochowanych, ze szczególnym uwzględnieniem osób zasłużonych.
  • Dostępność informacji o cmentarzach, m.in. strona internetowa cmentarza, mapa cmentarza. Zwiększenie transparentności w zarządzaniu cmentarzami, dostępne publicznie informacje nt. cmentarza, m.in. regulaminu, terminu opłacenia grobu.
  • Dostępność usług związanych z obsługą miejsc pochówku, np. dostęp do informacji o terminie opłacenia miejsca pochówku, formularz kontaktowy. Podniesienie jakości i efektywności obsługi miejsc pochówków dzięki zdigitalizowanej obsłudze.
  • Optymalizacja procedur związanych z pochówkiem, poprzez:

- odmiejscowienie dostępu do elektronicznej Księgi Cmentarnej (eCK)
- digitalizację Księgi Cmentarnej (eliminacja z procesu wersji papierowej).

  • Dostępność informacji o miejscach pochówku osób zasłużonych. Możliwość weryfikacji, czy osoba pochowana była odznaczona najwyższymi odznaczeniami państwowymi. Lepsza ochrona grobów osób zasłużonych.
  • Udostępnienie scentralizowanych danych w ramach programu otwartości danych.
  • Opracowanie narzędzi i mechanizmów umożliwiających potencjalną (nie obligatoryjną) integrację danych z istniejącymi systemami i rejestrami zewnętrznymi. 
  • Opracowanie mechanizmów wsparcia jednostek administracji cmentarnej w procesie digitalizacji zasobów i danych (planów cmentarzy, nagrobków, ksiąg cmentarnych, informacji o pochówkach, informacji o osobach zmarłych).
  • Opracowanie narzędzi o funkcjonalnościach społecznościowych umożliwiających udział obywateli i podmiotów zewnętrznych we wprowadzaniu i aktualizacji danych systemów centralnych.
  • Opracowanie procedur agregacji danych.
  • Zabezpieczenie wpisów do eKC poprzez wykorzystanie infrastruktury rządowej, prowadzenie stałego audytu bezpieczeństwa infrastruktury, wdrożenie procedur archiwizacyjnych.
  • Lepsze zarządzanie przestrzenią.
  • Przygotowanie systemu do wymogów wprowadzanych przez Ustawę o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Projekt w aspekcie cyfrowym będzie realizowany w odpowiedzi na potrzeby dwóch obszarach:

1. W obszarze działań administracyjnych

Wytworzony zostanie zestaw narzędzi w postaci aplikacji webowych (z zachowaniem zasad RWD i standardów WCAG, GOV.PL) o dostępie ograniczonym (rekomendowany PZ) do zarządzania:

  • Zasobami serwisu informacyjnego dla obywatela oraz 
  • Mechanizmami biznesowymi interesariuszy projektu 

2. W obszarze usług dla obywatela

Uruchomiony zostanie serwis informacyjny o charakterze centralnego punktu dostępu do cyfrowych usług cmentarnych (zgodność ze strategią Gov.pl), jako element Portalu RP oraz wytworzone zostaną na Gov.pl usługi wraz z Kartami Informacyjnymi Usług dla obywatela.

{"register":{"columns":[]}}