W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Odpis elektronicznej karty zgonu w części przeznaczone do pochówku

25.04.2023

Już za niecały rok udostępnimy jedną z ważniejszych usług w projekcie Cyfryzacja Miejsc Pamięci: każdy będzie mógł pobrać odpis elektronicznej karty zgonu. Z usługi skorzystasz, jeśli masz profil zaufany lub e-dowód. Sprawdź, jak to zrobić.

Zdjęcie na licencji komercyjnej Depositphotos dla COI

Czym jest odpis karty zgonu w części przeznaczonej do pochówku

Odpis elektronicznej karty zgonu będzie wystawiany na podstawie karty zgonu – z tej jej części, która dotyczy pochówku. Dzięki temu dokumentowi możliwa będzie organizacja pochówku bez wizyty w urzędzie stanu cywilnego.

Kto będzie mógł skorzystać

Każda osoba, która jest uprawniona do organizacji pochówku osoby zmarłej, przedsiębiorcy z branży pogrzebowej, właściciele cmentarza.

Co będzie trzeba przygotować 

Aby pobrać dokument, musisz mieć:

  • unikalny numer identyfikujący kartę zgonu, albo
  • numer PESEL osoby zmarłej i kod dostępu albo
  • numer PESEL, serię i pierwszą cyfrę numeru dowodu osobistego osoby zmarłej.

Gdzie znajdziesz te dane

  • Unikalny numer identyfikujący kartę zgonu to ciąg znaków, na przykład: Z/200622/1200/123456789/1234. Nadaje go i przekazuje osoba, która stwierdza zgon.
  • Kod dostępu to cztery ostatnie cyfry unikalnego numeru identyfikującego kartę zgonu. Kod dostępu przekazuje osoba, która stwierdza zgon. Może też przyjść w wiadomości SMS na numer podany przez osobę upoważnioną.

Ile będzie trzeba zapłacić

Usługa będzie bezpłatna.

Ile trzeba będzie czekać

Dokument będzie dostępny od razu w usłudze online.

Co będzie można zrobić z odpisem

Odpis będzie można przekazać do zakładu pogrzebowego, który będzie zajmował się pochówkiem, do krematorium lub właściciela cmentarza, na którym ma się odbyć pochówek. Będzie można go przekazać w wersji papierowej (po wydrukowaniu) lub w formie elektronicznej.

Nie będzie trzeba jednak pobierać odpisu, aby zorganizować pochówek. Zakład pogrzebowy, krematorium czy właściciel cmentarza będą mogli samodzielnie uzyskać dostęp do tego dokumentu.  

Projekt usługi

Poniżej możesz zobaczyć, jak będzie można pobrać odpis w kilku krokach.

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}