W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

W Danii funkcję urzedów stanu cywilnego pełnią parafie. Wydają one dokument "Personattest" - zaświadczenie o danych osobowych, który pełni rolę aktu urodzenia albo aktu zgonu. Personattest jest wydawany przez parafię właściwą ze względu na miejsce zamieszkania w chwili urodzenia lub w chwili śmierci. Zgodnie z duńskim aktem prawnym „Cirkulære om førelse af folkekirkens ministerialbøger i den elektroniske kirkebog og om udfærdigelse af attester og udskrifter m.v. c- CIR nr. 57 af 30/06/2006” (tj. Okólnikiem w sprawie wpisywania ksiąg duszpasterskich Kościoła duńskiego do elektronicznej księgi kościelnej oraz sporządzania zaświadczeń i odpisów z 30.06.2006 roku), placówki dyplomatyczne nie mają kompetencji do wydobywania w imieniu polskich obywateli odpisów aktów stanu cywilnego. Wniosek o wydanie wniosek odpisu aktu stanu cywilnego mogą złożyć: małżonek, rodzice lub zstępni, jeśli ukończyli 18. rok życia. 

Gdzie załatwisz sprawę?

Nie dotyczy.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Nie dotyczy.

Jak umówisz się na spotkanie?

Nie dotyczy.

Jakie dokumenty musisz złożyć

Nie dotyczy.

Ile zapłacisz?

Nie dotyczy.

Jaki jest termin realizacji?

Nie dotyczy.

Jak odbierzesz dokumenty?

Nie dotyczy.

Jak możesz się odwołać?

Nie dotyczy.

Details

 

{"register":{"columns":[]}}