III Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny”
OGŁOSZENIE III NABORU W TRYBIE CIĄGŁYM
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny” .
- Cel programu
- Terminy i sposób składania wniosków
Wnioski o dofinasowanie w formie dotacji należy składać, w trybie ciągłym, w okresie 17.04.2023 – 31.05.2023 r.
Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem http://gwd.nfosigw.gov.pl.
Termin uruchomienia Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) to 13.04.2023 r. - GWD URUCHOMIONE DO EDYCJI!
Wnioski, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.
Korespondencja z Wnioskodawcą w sprawie oceny wniosków o wsparcie jest prowadzona w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub skrzynki email.
- Budżet naboru
Budżet na realizację naboru wynosi do 480 435 670,00 zł, w tym:
- dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 276 679 011,00 zł, docelowo 2 055 268 688,00 zł (pod warunkiem uruchomienia środków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)),
- dla zwrotnych form dofinansowania – do 203 756 659,00 zł.
W ramach naboru planowane jest dofinansowanie zakupu 550 autobusów zeroemisyjnych za kwotę 2 055 268 688,00 zł. Przy czym, zarówno liczba autobusów jak i kwota mogą ulec zwiększeniu jeżeli nie zostaną osiągnięte w pełni wskaźniki, w ramach naborów ZTP 1.0 i ZTP 2.0.
Zawarcie umów o dofinansowanie powyżej kwoty budżetu naboru (do 276 679 011,00 zł) uzależnione jest od uruchomienia środków w ramach KPO.
WAŻNE: Jeden wnioskodawca może złożyć w jednym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.
Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego/profilu zaufanego.
- Formy dofinansowania
Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji i pożyczki zgodnie z programem priorytetowym.
- Intensywność dofinansowania
Intensywność dofinansowania dla dotacji:
1)
- dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na nabycie autobusów wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania wraz z kosztem szkolenia kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
- dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na nabycie trolejbusów, tj. autobusów przystosowanych do zasilania energią elektryczną z sieci trakcyjnej wyposażonego w dodatkowy układ napędu, dzięki któremu autobus będzie mógł pokonywać trasę bez trakcji elektrycznej (np. baterie trakcyjne lub wodorowe ogniwo paliwowe) wraz ze szkoleniem kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
- dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 90 % kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na nabycie autobusów wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych wraz z kosztem szkolenia kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów,
- dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na modernizację i/lub budowę infrastruktury niezbędnej do ładowania energią elektryczną, tankowania wodorem albo sieci trakcyjnej, pozwalającej na obsługę i prawidłowe użytkowanie nabytych pojazdów, o których mowa w pkt 1) lit. a-c,
- dofinansowanie w formie dotacji, w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych, jest udzielane na modernizację i/lub budowę instalacji odnawialnych źródeł energii pozwalających na obsługę i prawidłowe użytkowanie nabytych pojazdów, o których mowa w pkt 1) lit. a-c, przy czym koszt takiej instalacji nie może przekroczyć 20% kosztów kwalifikowanych, pomniejszonych o koszt instalacji odnawialnych źródeł energii.
- w przypadku przedsięwzięć realizowanych na terenie gmin, związków międzygminnych, związków metriopolitalnych, których liczba mieszkańców przekracza 100 tys.[1],[2], dofinansowanie, o którym mowa w pkt. 1) lit. a-c, ulega podwyższeniu o 10%, tj. do 100% kosztów kwalifikowanych.
Intensywność dofinansowania dla pożyczki:
- dofinansowanie w formie pożyczki udzielane jest w wysokości do 100% kosztów całkowitych przedsięwzięcia, obejmujących koszty kwalifikowane oraz koszty niekwalifikowane.
Beneficjenci
- Operatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 8 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, z wyłączeniem transportu innego niż komunikacja miejska;
- Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy ptz, z wyłączeniem ministra właściwego do spraw transportu i z wyłączeniem transportu innego niż komunikacja miejska.
- Kontakt w sprawie naboru
Pytania w sprawie konkursu należy zadawać wyłącznie z wykorzystaniem skrzynki e-mail ztp@nfosigw.gov.pl
Informacje dotyczące DNSH - zasada nieczynienia znaczącej szkody środowisku (do no significant harm) - Krajowy Plan Odbudowy - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
[1] o ile nie wskazano inaczej, ilekroć w niniejszym dokumencie mowa jest o podmiocie o danej liczbie mieszkańców, rozumie się przez to w przypadku porozumień i związków międzygminnych oraz związków metropolitalnych wyłącznie liczbę mieszkańców najludniejszej gminy tworzącej związek lub porozumienie
[2] Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa o liczbie mieszkańców, rozumie się przez to najnowszą opublikowaną przez GUS w momencie ogłoszenia danego naboru liczbę mieszkańców
Uwaga! Poniższe pliki mogą nie być w pełni dostępne cyfrowo. Jeśli chcieliby Państwo uzyskać dostosowaną wersję prosimy o kontakt poprzez formularz lub przesłanie wiadomości na adres e-mail: dostepnosc@nfosigw.gov.pl
Materiały
Program Zielony transport publiczny ZTP 3.0 - obowiązujący od 29.08.2024 r.Program_Zielony_transport_publiczny_ZTP_30_zm29082024.pdf 0.33MB Program Zielony transport publiczny ZTP 3.0 - obowiązujący od 19.04.2024 r. do 28.08.2024 r.
Program_Zielony_transport_publiczny_ZTP_30_zm19042024.pdf 0.33MB ZTP 3.0 wnioski złożone stan na 07.11.2023_
ZTP_30_wnioski_złożone_stan_na_07112023_.xlsx 0.12MB Załącznik nr 1 do Metodyki - Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_1_do_Metodyki__Metodyka_wyliczania_efektu_ekol_new_z_PV.xlsx 0.05MB Załącznik nr 2 do Metodyki _Potwierdzenie efektu ekologicznego_new z PV wersja poprawiona - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_2_do_Metodyki__Potwierdzenie_efektu_ekologicznego_new_z_PV_pop.xlsx 0.05MB Załącznik nr 4 Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_4_Metodyka_wyliczania_efektu_eko_ZTP_new_.docx 0.03MB 1. Regulamin naboru ciągłego ZTP 3.0
1_Regulamin_naboru_ciągłego_ZTP_30.pdf 0.62MB Program Zielony transport publiczny zmiana ZTP 3.0_
3_Program_Zielony_transport_publiczny_zmiana_ZTP_30_1.pdf 0.84MB Załącznik_nr 1 do Regulaminu Lista wymaganych załaczników do wniosku ztp 30
2_Załącznik_nr_1_do_Regulaminu_Lista_wymaganych__zalaczników_do_wniosku_ztp_30_.pdf 0.59MB 3. Załącznik nr 2 do Regulaminu Ogłoszenie naboru ztp 3.0
3_Załącznik__nr__2__do__Regulaminu__Ogłoszenie_naboru_ztp_30.pdf 0.55MB 4. Załącznik _nr_3_do _Regulaminu _Instrukcja _oznakowania _ZTP 3.0
4_Załącznik__nr_3_do__Regulaminu__Instrukcja__oznakowania__ZTP_30.pdf 0.42MB 8. Załącznik nr 5 do Regulaminu Instrukcja SW PP ztp 3.0
8_Załącznik__nr_5_do_Regulaminu_Instrukcja_SW_PP_ztp_30.pdf 0.33MB Naklejka Wspieramy Elektromobilnosc 48,8x7_cm
Naklejka_Wspieramy_Elektromobilnosc_48,8x7_cm.pdf 0.42MB