W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Opracowanie rekomendacji dla dostępnych działań edukacyjnych, prowadzonych przez jednostki organizacyjne Lasów Państwowych

04.09.2024

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (DZF), Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą przy ul. Wspólna 2/4, 00-926 w Warszawie, zaprasza do składania ofert na opracowanie rekomendacji dla dostępnych działań edukacyjnych, prowadzonych przez jednostki organizacyjne Lasów Państwowych.

Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia będzie wypracowanie rekomendacji (warunków realizacji) dla zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji działań w zakresie edukacji leśnej, prowadzonych przez jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (PGL LP).  Rekomendacje mają być wynikiem zebrania i analizy dobrych praktyk w zakresie zapewniania dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej stosowanych głównie przez Nadleśnictwa i Leśne Kompleksy Promocyjne i Ośrodki szkoleniowo-wypoczynkowe Lasów Państwowych.

Efektem zamówienia ma być raport końcowy zawierający rekomendacje dla dostępnych działań z zakresu edukacji leśnej, celem wykorzystania ich przez wszystkie jednostki organizacyjne PGL LP. Rekomendacje te powinny dotyczyć czterech typów niepełnosprawności (ruchowa, słuchowa, wzrokowa i intelektualna).

 

Analiza rozwiązań i dobrych praktyk w zakresie dostępności powinna zostać przeprowadzona na podstawie danych w zakresie dostępności wybranych Nadleśnictw i Leśnych Kompleksów Promocyjnych (maksymalnie w sumie 20 jednostek z województw wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego, podkarpackiego, dolnośląskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, mazowieckiego i śląskiego).

W wyniku badania mają powstać analizy jednostkowe w formie elektronicznej dla każdego obiektu dotyczące zapewniania dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej. Powinny zawierać one dokumentację fotograficzną z każdego analizowanego obiektu.

 

Raport końcowy powinien również zawierać ogólne rekomendacje dla dostępnych działań edukacyjnych obejmujące:

  1. zapewnienie dostępnej informacji o ofercie zajęć edukacyjnych (prowadzonych wewnątrz budynków i w terenie leśnym);
  2. zapewnienie dostępności form przekazu i komunikacji podczas zajęć edukacyjnych dla każdej z czterech form niepełnosprawności;
  3. zapewnienie dostępności materiałów, urządzeń, artykułów używanych podczas zajęć edukacyjnych dla każdej z czterech form niepełnosprawności;
  4. zapewnienie dostępności miejsca realizacji zajęć edukacyjnych, biorąc pod uwagę, że mogą to być zarówno budynki jak i przestrzenie zewnętrzne (np. ścieżki przyrodnicze, ogrody sensoryczne, ogrody botaniczne, tereny leśne, ośrodki badawcze itp.) dla każdej z czterech form niepełnosprawności;
  5. zapewnienie dostępności różnych form zajęć edukacyjnych (np. w formie wycieczek krajobrazowych, zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia, zajęć opiekuńczych, zajęć o charakterze socjoterapeutycznym) skierowanych do osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami (wzroku, słuchu, mowy, o ograniczonej możliwości poruszania się, z zaburzeniami psychicznymi, z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu).
  6. wskazanie innych czynników/warunków prowadzenia działań edukacyjnych, mających wpływ na poprawę dostępności.

Raport końcowy powinien być przygotowany w wersji atrakcyjnej dla odbiorcy, przejrzystej  i funkcjonalnej, zawierać praktyczne przykłady oraz grafiki lub zdjęcia możliwych do zastosowania rozwiązań, a także w razie konieczności zawierać załączniki materiałów w formie elektronicznej, przygotowanych w formacie możliwym do wykorzystania (np. zestaw grafik/infografik/znaków do pobrania). Maksymalna objętość poradnika to 60 stron w formacie A4.

 

Informacje o ofercie:

Ofertę należy złożyć do 23 września 2024 r., na adres: filip.maciagowski@mfipr.gov.pl.

Elementy oferty:

  1. Formularz ofertowy
  2. Wykaz osób zaangażowanych do realizacji zamówienia
  3. Opis koncepcji przygotowania raportu
  4. Aktualny wypis z właściwego rejestru REGON lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Kryteria oceny:

Kryteriami oceny przyszłych ofert będą: cena, zakres oraz koncepcja opracowania materiału, doświadczenie członków zespołu realizującego zadanie i klauzule społeczne. Więcej na temat kryteriów i sposobu obliczania punktacji w warunkach udziału w postępowaniu.

Zamówienie zostanie zrealizowane bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., Nr 907, j.t., z późn. zm.), zgodnie z wyłączeniem określonym w art. 4 pkt. 8 ww. ustawy.

Zamawiający przewiduje budżet zamówienia, w kwocie nie wyższej niż 100 000 zł netto.

Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93., j.t.). Złożenie oferty przez zainteresowane podmioty nie jest równoznaczne z podpisaniem umowy na realizację usługi.

Osoba do kontaktu:

Filip Maciągowski: tel. 22 273 79 67, e-mail: filip.maciagowski@mfipr.gov.pl

Załączniki:

  1. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SOPZ)
  2. Załącznik 1. do SOPZ.  Formularz analizy dostępności oferty edukacyjnej
  3. Wzór formularza ofertowego
  4. Wzór wykazu osób

Materiały

Zał​_2​_Wzór​_formularza​_ofertowego
Zał​_2​_Wzór​_formularza​_ofertowego.zip 0.08MB
Zał​_1​_SOPZ​_Model-edukacji-leśnej
Zał​_1​_SOPZ​_Model-edukacji-leśnej.pdf 0.28MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.09.2024 10:07 Norbert Guliński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Filip Maciągowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Opracowanie rekomendacji dla dostępnych działań edukacyjnych, prowadzonych przez jednostki organizacyjne Lasów Państwowych 1.0 04.09.2024 10:07 Norbert Guliński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}