W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak złożyć wniosek przez ePUAP?

adres na platformie EPUAP

Chcesz złożyć wniosek przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP)?

Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.

Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?

Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.

Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Strona ePUAP - Informacja jak załatwiać sprawy przez Internet "Załóż konto", "Potwierdź profil zaufany", "Załatwiaj sprawy przez internet"

Poszczególne kroki w złożeniu wniosku przez ePUAP?

Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek

Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.

Krok 2: skompletuj dokumenty

Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.

Krok 3: podpisz dokumenty w „podpisywarce”

Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! Brak podpisu na dołączonym dokumencie sprawia, że jest nieważny.

Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki. Skany dokumentów wyłącznie z podpisem tradycyjnym wysłane ścieżką ePUAP nie są ważne.

Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP

Wybierz opcję "Zaloguj się".

Krok 5: wybierz jedną z metod logowania

Ekran logowania do ePUAP, możliwość zalogowania przez profil zaufany i e-dowód

Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.

Krok 6: weryfikacja Twoich danych

Krok 7: wybierz "Katalog Spraw"

Strona ePUAP - w ramce został zaznaczony kafelek "Katalog Spraw"

Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”

Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

Strona ePUPP, zakładka Sprawy ogólne - zaznaczony link "Pismo ogólne do podmiotu publicznego"

Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”

Strona ePUAP, Pismo ogólne do podmiotu publicznego rozwinięcie. Zaznaczony kafelek "Załatw sprawę"

Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola

Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację

Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (,w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).

Pismo ogólne do podmiotu publicznego - zaznaczone pole do wypełnienia. Rodzaj pisma i załączniki.

Krok 13: wybierz „Dalej”

Krok 14: kliknij przejdź do podpisu

Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)

Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.

Krok 16: Twój wniosek został wysłany do Głównego Inspektoratu Rybołóstwa Morskiego

Krok 17: Sprawdź czy Twoje pismo wpłynęło do urzędu! Wejdź w skrzynkę odbiorczą na stronie głównej ePUAP i poszukaj Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia - UPP.

{"register":{"columns":[]}}