Jak złożyć wniosek przez ePUAP?
Chcesz złożyć wniosek przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP)?
Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?
Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.
Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Poszczególne kroki w złożeniu wniosku przez ePUAP?
Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek
Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.
Krok 2: skompletuj dokumenty
Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.
Krok 3: podpisz dokumenty w „podpisywarce”.
Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! Brak podpisu na dołączonym dokumencie sprawia, że jest nieważny.
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki. Skany dokumentów wyłącznie z podpisem tradycyjnym wysłane ścieżką ePUAP nie są ważne.
Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP
Wybierz opcję "Zaloguj się".
Krok 5: wybierz jedną z metod logowania
Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.
Krok 6: weryfikacja Twoich danych
Krok 7: wybierz "Katalog Spraw"
Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”
Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”
Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola
Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację
Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (,w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).
Krok 13: wybierz „Dalej”
Krok 14: kliknij przejdź do podpisu
Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)
Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.
Krok 16: Twój wniosek został wysłany do Głównego Inspektoratu Rybołóstwa Morskiego
Krok 17: Sprawdź czy Twoje pismo wpłynęło do urzędu! Wejdź w skrzynkę odbiorczą na stronie głównej ePUAP i poszukaj Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia - UPP.