W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są na zasadach określonych w ustawie – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawie o petycjach oraz przepisach wykonawczych do ustaw.

W Głównym Inspektoracie obowiązują następujące godziny przyjęć interesantów:

1) Dyrektor Generalny lub osoba zastępująca Dyrektora Generalnego przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca, w godzinach od 13:45 do 15:15,

2) osoby kierujące komórkami organizacyjnymi przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie (od poniedziałku do piątku), w godzinach od 9:00 do 14:00.

Rejestry skarg i wniosków, składanych w trybie przyjęć interesantów, prowadzi Dyrektor Generalny.

Kwalifikacji skarg i wniosków oraz petycji dokonuje się stosownie do zawartej w nich treści i trybu wnoszenia, zgodnie z postanowieniami ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz Ustawy o petycjach.

Załatwienie skargi lub wniosku polega na rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub podjęciu innych stosownych czynności, usunięciu stwierdzonych uchybień i w miarę możliwości przyczyn ich powstawania oraz zawiadomieniu w sposób wyczerpujący wnoszącego skargę lub wniosek o wynikach rozpatrzenia.

{"register":{"columns":[]}}