W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoś naruszenie prawa

Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego  umożliwia swobodne przekazanie informacji o naruszeniach prawa w GIRM. 

 

Zgłoszenia można dokonać:

1.  telefonicznie na dedykowany numer telefonu 59 8424457 w 70

2.  za pomocą poczty elektronicznej na adres sygnal@girm.gov.pl

3.  wypełniając formularz  dostępny pod wskazanym linkiem https://www.webankieta.pl/ankieta/1338489/zglos-naruszenie-prawa.html

4.  na wniosek sygnalisty podczas bezpośredniego spotkania z pracownikiem GIRM

5.  listownie na adres siedziby GIRM - na kopercie należy umieścić dopisek "zgłoszenie sygnalizacyjne"

Aby ułatwić dokonanie zgłoszenia, przygotowany został formularz, którego druk dostępny jest do pobrania. Wypełniony formularz można np. załączyć do e-maila lub przesłać listownie

Osobą zgłaszającą może być:

1.  aktualny lub były pracownik GIRM

2.  osoba ubiegająca się o pracę w GIRM

4.  kontrahent bądź pracownik kontrahenta GIRM

 

Zgłoszenia przyjmuje dedykowany pracownik GIRM (doradca ds. etyki),  który zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w toku obsługi zgłoszeń. W szczególności zobowiązany jest do nieujawniania informacji, które mogą skutkować ustaleniem Twojej tożsamości, osób pomagających Ci w zgłoszeniu lub osoby, której dotyczy zgłoszenie. Ujawnienie tych danych jest możliwe tylko w przypadkach określonych przepisami prawa.

W przypadku zgłoszeń dotyczących doradcy ds. etyki, zgłoszenia dokonuje się do Dyrektora Generalnego GIRM.

Jeżeli przekażesz w zgłoszeniu dane osobowe, to są one przetwarzane przez GIRM. Szczegółowe informacje o celu przetwarzania oraz o podstawie prawnej znajdziesz na naszej stronie w zakładce "Ochrona danych osobowych"

 

Możesz przekazać informacje o działaniach lub też zaniechaniu działania, które jest niezgodne z prawem lub które ma na celu obejście prawa w obszarze:

  1. zamówień publicznych;
  2. zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  3. ochrony środowiska;
  4. ochrony konsumentów;
  5. ochrony prywatności i danych osobowych;
  6. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  7. interesów finansowych Unii Europejskiej (w tym o nieprawidłowościach w projektach unijnych);
  8. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

 

Przedmiotem zgłoszenia mogą być również:

  1. zachowania korupcyjne
  2. mobbing
  3. molestowanie seksualne
  4. dyskryminacja
  5. naruszenie zasad etyki

Szczegółowe informacje dotyczące postepowania ze zgłoszeniem określa zarządzenie Dyrektora Generalnego GIRM

 

Materiały

Formularz zgłoszenia naruszenia prawa
Załącznik​_1.docx 0.03MB
Formularz zgłoszenia działań odwetowych
Załącznik​_2.docx 0.02MB
Zarządzenie​_nr​_20​_2024​_Dyrektora​_Generalnego​_GIRM​_w​_sprawie​_ustalenia​_zasad​_zgłoszeń​_naruszeń​_prawa​_w​_GIRM​_
Zarzadzenie​_nr​_20​_2024​_Dyrektora​_Generalnego​_GIRM​_w​_sprawie​_ustalenia​_zasad​_zgłoszen​_naruszen​_prawa​_w​_GIRM​_.pdf 5.87MB
{"register":{"columns":[]}}