Ochrona danych osobowych
Polityka prywatności wraz z informacją dotyczącą ochrony danych osób fizycznych
- Administrator danych
- Administratorem Państwa danych jest Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego
- Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie: Słupsk [76-200] ul. Jana Pawła II 1;
- adres skrytki ePUAP: /GIRM/SkrytkaESP/ ;
- za pośrednictwem adresu e-mail: sekretariat@girm.gov.pl ;
- telefonicznie: (59) 842 44 57 .
- Inspektor Ochrony Danych
Inspektorem Ochrony Danych [IOD] jest Kariota Blicharska. Z IOD można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osób fizycznych pod adresem e-mail: iodo@girm.gov.pl . - Cele i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane w związku z:- [art. 6 ust 1 lit a RODO] wyrażoną zgodą;
- [art. 6 ust 1 lit b RODO] chęcią zawarcia umowy dotyczącej współpracy w celu realizacji zadań statutowych Administratora danych;
- [art. 6 ust 1 lit c RODO] realizacją obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych;
- [art. 6 ust 1lit e RODO] niezbędnością wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej;
- [art. 9 ust 2 lit a RODO] wyrażoną zgodą wynikającą z inicjatywy osoby udostępniającej
- [art. 9 ust 2 lit b RODO] wypełnieniem obowiązków w celu zabezpieczenia społecznego, wypełnieniem obowiązków i wykonywaniem szczególnych praw przez Administratora danych w dziedzinie prawa pracy;
- [art. 9 ust 2 lit e RODO] dostępem do danych publicznie dostępnych;
- [art.9 ust 2 lit g RODO] niezbędnością związaną z ważnym interesem publicznym.
- Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów- podwykonawcy, czyli Podmioty przetwarzające dane osób fizycznych:
- firmy świadczące usługi hostingu serwerów;
- dostawcy aplikacji wspomagających pracę Administratora danych;
- firmy świadczące usługi BHP i audytowe;
- inni Administratorzy danych:
- firmy świadczące usługi prawne;
- firmy świadczące usługi pocztowe, posiadające status operatora pocztowego;
- podmioty medyczne, świadczące usługi z zakresu medycyny pracy;
- firmy Ubezpieczeniowe;
- firmy współpracujące w zakresie realizacji zadań statutowych Administratora danych.
- podwykonawcy, czyli Podmioty przetwarzające dane osób fizycznych:
- Przekazywanie danych do Państw Trzecich [poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy]
Państwa dane mogą być przekazywane do Państw poza EOG. Transfer danych niezbędnych do świadczenia usług odbywa się na podstawie zatwierdzonych przez Komisję Europejską standardowych klauzul umownych, potwierdzających poziom bezpieczeństwa i poufności danych - Sposób zbierania danych osobowych
Będziemy zbierać dane osób fizycznych w następujący sposób:- bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą;
- przez Podmioty Trzecie w przypadku realizacji celów statutowych np. Państwowa Straż Rybacka, Straż Graniczna, Inspekcję Weterynaryjną;
- za pośrednictwem plików cookies własnych.
- Mechanizm cookies na stronie internetowej
Strona https://www.gov.pl/girm wykorzystuje pliki cookies własne tylko w celu poprawnej konfiguracji serwisu, dopasowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika, rozpoznania urządzenia, lokalizacji. Nie wykorzystujemy plików cookies do pozyskiwania dodatkowych informacji o użytkowniku, nie przekazujemy żadnych informacji do podmiotów Trzecich. - Okres przechowywania danych
Będziemy przetwarzać Państwa dane:- do czasu wycofania udzielonej zgody;
- przez okres konieczny do realizacji danej sprawy, następnie przez okres wymagany przepisami prawa, jednak nie dłużej niż do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń;
- otrzymane w związku z prowadzonym procesem rekrutacyjnym przez okres 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji lub w przypadku wyrażonej zgody na wykorzystanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji przez okres 9 miesięcy;
- przez okres konieczny dla realizacji zadań statutowych;
- za pośrednictwem plików cookies sesyjnych, które przechowywane są na urządzeniu końcowym do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki;
- w związku z prowadzeniem monitoringu przez okres 30 dni.
- Monitoring
Celem prowadzenia monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w obszarze, w którym mieszczą się biura Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego oraz zapewnienie bezpieczeństwa mienia Skarbu Państwa.- Prowadzimy monitoring wizyjny z zapisem obrazu, który przechowywany jest przez okres 30 dni.
- Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:
- wejście do budynku, w którym mieszczą się biura Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego, poszczególne pomieszczenia i korytarze w przestrzeni ogólnodostępnej;
- obszar wokół budynków w tym ciągi komunikacyjne, chodniki, parkingi;
- Obszar objęty monitoringiem wizyjnym został oznaczony piktogramami wraz z informacją dotyczącą przetwarzania danych osób fizycznych.
- Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:- żądanie dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, otrzymania ich kopii;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w sytuacji, gdy dane osobowe są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub Podmiot Przetwarzający;
- prawo cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych [na adres Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa].
- Informacja o wymogu podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest:- dobrowolne, gdy wyrażacie Państwo zgodę na ich przetwarzanie, a zakres ich przekazania wynika z Państwa inicjatywy;
- dobrowolne, gdy odwiedzacie Państwo stronę https://www.gov.pl/girm a ich zakres zależy wyłącznie od ustawień przeglądarki;
- warunkiem koniecznym do zawarcia umowy, podjęcia współpracy, załatwienia sprawy, wydania pozwolenia lub przesłania odpowiedzi na zapytanie.