Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się
Szanowni Państwo,
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 z późn. zm.), Główny Inspektorat Sanitarny w Warszawie informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, tj. osoby głuche i głucho niewidome, w kontaktach z organami administracji publicznej mają prawo do:
- korzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ułatwi porozumienie z osobą niepełnosprawną i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie,
- usługi pozwalającej na komunikowanie się, udostępnionej przez organ, polegającej na wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się, tj. m.in.:
- korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej oraz papierowej,
- korzystanie ze strony internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego,
- pętli indukcyjnej;
- skorzystania z pomocy tłumacza:
- polskiego języka migowego (PJM),
- systemu językowo-migowego (SJM)
- sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
Ponadto informujemy, iż usługa ta realizowana jest za pośrednictwem portalu Polskiego Związku Głuchoniemych.
Główny Inspektorat Sanitarny udostępnia ww. osobom następujące formy kontaktu:
- e-mail: inspektorat@sanepid.gov.pl
- telefon: + 48 22 34 53 300
- listownie lub osobiście, adres: ul. Targowa 65, 03-729 Warszawa
Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Głównym Inspektoracie Sanitarnym (z wyłączeniem sytuacji nagłych) na udostępnionym przez Główny Inspektorat Santarny Wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego.
Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego można przesłać za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, papierowej lub złożyć osobiście w siedzibie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, ul. Targowa 65, 03-729 Warszawa.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, 1981 z późn. zm.).
Materiały
Wniosek_o_zapewnienie_tłumacza_język_migowegoGIS-ZSZ-OK-04-02_Wniosek_o_zapewnienie_tłumacza.doc 0.04MB obsługa_osób_-_tekst_odczytywalny_maszynowo_1
obsługa_osób_-_tekst_odczytywalny_maszynowo_1.txt 2.14KB
- Pierwsza publikacja:
- 29.09.2020 12:32 Paweł Słonecki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paweł Słonecki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 6.0 | 14.11.2022 11:17 Karolina Białogłowska-Drzazga |
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 5.0 | 14.06.2022 08:15 Paweł Słonecki |
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 4.0 | 31.08.2021 14:54 Paweł Słonecki |
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 3.0 | 31.08.2021 14:47 Paweł Słonecki |
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 2.0 | 10.11.2020 12:30 Paweł Słonecki |
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się | 1.0 | 29.09.2020 12:32 Paweł Słonecki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP