Skargi i wnioski
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 poz. 775, ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać:
Za pomocą:
platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)
Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP, należy się zarejestrować oraz posiadać tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.
osobiście (do protokołu)
Miejscem przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Głównym Inspektoracie Sanitarnym jest Punkt Obsługi Klienta. Przyjmowanie Klientów w sprawach skarg i wniosków odbywa się od wtorku do piątku w godzinach 9.00-16.00 oraz w poniedziałki w godzinach 08.00-18.00, po uprzednim umówieniu telefonicznym.
Główny Inspektor Sanitarny/Dyrektor Generalny oraz Dyrektorzy komórek organizacyjnych przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim, telefonicznym ustaleniu terminu spotkania:
Tel: (22) 536 13 00 (po połączeniu z Punktem Obsługi Klienta nastąpi przekierowanie do sekretariatu właściwego departamentu lub biura).
W sprawach innych niż skargi i wnioski, przyjmowanie klientów odbywa się od wtorku do piątku w godzinach 9.00-16.00 oraz w poniedziałki w godzinach 08.00- 18.00, po uprzednim, telefonicznym ustaleniu terminu spotkania.
lub
pocztą na adres:
Główny Inspektorat Sanitarny
Departament Nadzoru i Kontroli
ul. Targowa 65
03-729 Warszawa
e-mail: sekretariat.nk@sanepid.gov.pl
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Zgodnie z art. 229 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 poz. 775, ze zm.) jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
1) rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa – wojewoda, a w zakresie spraw finansowych – regionalna izba obrachunkowa,
2) organów wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – wojewoda lub organ wyższego stopnia,
3) wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 – rada gminy,
4) zarządu powiatu oraz starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 – rada powiatu,
5) zarządu i marszałka województwa, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 – sejmik województwa,
6) wojewody w sprawach podlegających rozpatrzeniu według kodeksu – właściwy minister, a w innych sprawach – Prezes Rady Ministrów,
7) innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej – organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór,
8) ministra – Prezes Rady Ministrów,
9) organu centralnego i jego kierownika – organ, któremu podlega.
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub:
1) państwowego powiatowego i państwowego granicznego inspektora sanitarnego – właściwy państwowy wojewódzki inspektor sanitarny,
2) państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego – Główny Inspektor Sanitarny,
3) Głównego Inspektora Sanitarnego – Minister Zdrowia.
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Materiały
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnegoRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Klauzula_informacyjna-skargi-i-wnioski
Klauzula_informacyjna-skargi-i-wnioski.pdf 0.15MB
- Pierwsza publikacja:
- 29.09.2020 12:09 Paweł Słonecki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paweł Słonecki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 9.0 | 20.06.2024 10:21 Agata Kubel-Grabau |
Skargi i wnioski | 8.0 | 18.06.2024 15:37 Agata Kubel-Grabau |
Skargi i wnioski | 7.0 | 08.03.2024 11:43 Iza Nych |
Skargi i wnioski | 6.0 | 08.03.2024 11:42 Iza Nych |
Skargi i wnioski | 5.0 | 04.01.2024 15:32 Iza Nych |
Skargi i wnioski | 4.0 | 15.06.2022 10:35 Paweł Słonecki |
Skargi i wnioski | 3.0 | 14.06.2022 08:31 Paweł Słonecki |
Skargi i wnioski | 2.0 | 10.11.2020 12:36 Paweł Słonecki |
Skargi i wnioski | 1.0 | 29.09.2020 12:09 Paweł Słonecki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP