W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kierunki rozwoju polskiej infrastruktury

14.06.2018

„Realizujemy ambitne programy drogowe i kolejowe, takie jak Via Carpatia i Rail Baltica, które są korzystne nie tylko dla Polaków, ale dla wszystkich mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej” – napisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w liście do uczestników VI Kongresu Infrastruktury Polskiej, który 14 czerwca 2018 r. odbył się w Warszawie. W kongresie uczestniczył podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.

W debacie uczestniczył wiceminister A. Bittel

W trakcie debaty na temat kierunków rozwoju polskiej infrastruktury transportowej wiceminister A. Bittel jako najważniejsze inwestycje wymienił budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, trasy Via Carpatia, Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS oraz Globalnego Systemu Radiokomunikacji Ruchomej GSM-R. Podkreślił, że istotne jest, aby realizowane inwestycje zmniejszały dysproporcje w dostępności do wysokiej klasy infrastruktury transportowej w całym kraju.

- Jest to szczególnie ważne dla dużych miast we wschodniej Polsce, które dzięki autostradom, trasom szybkiego ruchu i liniom kolejowym dostosowanym do wyższych prędkości mogłyby być katalizatorem wymiany gospodarczej pomiędzy krajami Unii Europejskiej, a państwami położonymi na wschód od niej  – powiedział wiceminister A. Bittel.  

Dyskutanci zwrócili uwagę m.in. na wpisanie trasy Via Carpatia do projektu rozporządzenia w sprawie programu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Jest to niewątpliwy sukces polskiego rządu, szczególnie na poziomie ogólnoeuropejskim. Po raz pierwszy udało się zapisać w dokumentach europejskich cały nowy korytarz transportowy w tym rejonie UE, który będzie traktowany nie tylko jako priorytet w Polsce, ale także i pozostałych krajach Unii.

Tematyka tegorocznego kongresu, który odbywał się pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury, obejmowała zagadnienia związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, planami rozwoju żeglugi śródlądowej oraz strategicznymi inwestycjami transportowymi.

{"register":{"columns":[]}}