W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwieszczenie o wszczęciu postępowania i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy (znak sprawy: DOK-3.7700.11.2024.EP)

07.10.2024

Na podstawie art. 401 ust. 3, 4 i 8 oraz art. 397 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne  (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087, z późn. zm.) Minister Infrastruktury zawiadamia o wszczęciu na wniosek Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwoleń wodnoprawnych na:

  1. usługi wodne, tj.:
  • piętrzenie wód powierzchniowych rzeki Obry jazem w km 93+040 jej biegu;
  • retencjonowanie wód powierzchniowych, w ilości ok. 14 mln m3;
  • trwałe odwodnienie gruntu poprzez odprowadzenie wód z planowanego do wykonania drenażu do studni w ciągu rurociągu DN1000mm;
  1. szczególne korzystanie z wód, tj. zapewnienie wody dla funkcjonowania urządzeń umożliwiających migrację ryb;
  2. wykonanie urządzeń wodnych, tj.:
  • jazu w km 93+040 (100+150 wg MPHP) rzeki Obry wraz z umocnieniami powyżej i poniżej budowli;
  • przepławki szczelinowej dla ryb, zlokalizowanej przy lewym przyczółku jazu;
  • grobli ziemnych na prawym i lewym brzegu rzeki wraz z przesłoną przeciwfiltracyjną, częściowo umocnionej;
  • dwóch slipów na prawej skarpie brzegu rzeki;
  • nowego odcinka rowu o przekroju zamkniętym wraz z budowlą wlotową i wylotem;
  • drenażu odwadniającego wzdłuż prawego brzegu rzeki Obry;
  • wykonanie tymczasowych urządzeń wodnych, tj. kanału obiegowego, dwóch grodzy od strony wody górnej i dolnej, grobli zabezpieczającej plac budowy, studni zbiorczych do pompowania odwadniającego;
  1. przebudowę urządzenia wodnego – rowu, poprzez ujęcie go w rurociąg, a także profilowanie skarp;
  2. likwidację urządzeń wodnych, tj. istniejącego jazu, przepławki, grobli po obu stronach rzeki na odcinku od istniejącego do projektowanego jazu, dwóch ujściowych odcinków rowów; częściowej likwidacji stawu, tymczasowych urządzeń wodnych, tj. kanału obiegowego, dwóch drodzy od strony wody górnej i dolnej, grobli zabezpieczającej plac budowy, studni zbiorczych do pompowania odwadniającego;
  3. regulację wód polegającą na kształtowaniu przekroju poprzecznego i podłużnego koryta cieku naturalnego – rzeki Obry;
  4. zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających do wód, mającej wpływ na warunki przepływu wód;
  5. lokalizowanie na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią nowych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
  6. lokalizowanie na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią nowych obiektów budowlanych;
  7. działania wymagające pozwolenia wodnoprawnego, w myśl art. 394 ust. 1 pkt 1, 5 i 8 w związku z art. 394 ust. 4 Prawa wodnego,

niezbędnych dla realizacji zadania pn. „Rozbiórka istniejącego i budowa nowego jazu na rzece Obrze w km 93+400 w m. Perzyny”, planowanego na terenie gminy Zbąszyń, powiat nowotomyski oraz gminy Siedlec, powiat wolsztyński, województwo wielkopolskie.

Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej: „Kpa”, strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Departamencie Orzecznictwa i Kontroli Gospodarowania Wodami Ministerstwa Infrastruktury,  ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa, od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 15.00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod numerem telefonu: 22 522 56 80 oraz uzupełnić zebrany materiał dowodowy w sprawie, w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego zawiadomienia.

Wnioski, uwagi i wyjaśnienia w przedmiotowej sprawie strony zainteresowane prowadzonym postępowaniem mogą także przesłać do Ministra Infrastruktury na adres: ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa.

Informuję, iż zgodnie z art. 41 § 1 Kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, w tym adresu elektronicznego.

W razie zaniedbania ww. obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny na podstawie art. 41 § 2 Kpa.

Jednocześnie na podstawie art. 36 § 2 Kpa informuję, że nie będzie możliwe załatwienie przedmiotowej sprawy w terminie w terminie określonym w zawiadomieniu z dnia 12 sierpnia 2024 r., o znaku: DOK-3.7700.11.2024.EP, z uwagi na szczególnie skomplikowany charakter tej sprawy oraz konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału na każdym etapie prowadzonego postępowania.

Przewidywany termin załatwienia przedmiotowej sprawy - do dnia 3 grudnia 2024 r.

Pouczenie

Stronie przysługuje prawo wniesienia ponaglenia na bezczynność lub przewlekłość organu do Ministra Infrastruktury jeżeli:

  1. nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 Kpa lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 Kpa (bezczynność);
  2. postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

Zgodnie z art. 37 § 2 Kpa ponaglenie należy uzasadnić.

Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, tj. od dnia 7 października 2024 r.

Materiały

Obwieszczenie o wszczęciu postępowania i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy (znak sprawy: DOK-3.7700.11.2024.EP)
Obwieszczenie​_o​_​_wszczęciu​_postępowania​_i​_wyznaczeniu​_nowego​_terminu​_załatwienia​_sprawy​_(znak​_sprawy​_DOK-37700112024EP).pdf 0.22MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.10.2024 17:48 Adam Bielecki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewelina Pierścińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obwieszczenie o wszczęciu postępowania i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy (znak sprawy: DOK-3.7700.11.2024.EP) 1.0 07.10.2024 17:48 Adam Bielecki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}