W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polsko-francuskie rozmowy o transporcie międzynarodowym i CPK

26.02.2021

O sytuacji pracowników branży międzynarodowego transportu drogowego na terytorium Francji, współpracy przy projekcie CPK oraz tematach z agendy prac Unii Europejskiej rozmawiali minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i ambasador Republiki Francuskiej w Polsce Frédérick Billet. Spotkanie zorganizowane na prośbę strony francuskiej odbyło się 25 lutego 2021 r. w Warszawie.

Polsko-francuskie rozmowy o transporcie międzynarodowym i CPK
- Mając na uwadze powagę sytuacji uważam, że pracownicy transportu powinni być wyłączeni spod wszelkich obostrzeń, w tym obowiązku okazania negatywnego wyniku testu na COVID-19 czy kwarantanny – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Centralny Port Komunikacyjny

Minister Adamczyk omówił także projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - inicjatywy infrastrukturalnej Rządu RP o ogromnym znaczeniu dla łączności, mobilności i pobudzania wzrostu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Projekt dotyczy nie tylko nowoczesnego hubu lotniskowego, ale obejmuje także budowę sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce z połączeniami transgranicznymi i szereg dodatkowych inwestycji.

Pakiet Mobilności I

Strony rozmawiały również o unijnych przepisach regulujących międzynarodowy transport drogowy, Pakiecie Mobilności I. Zgodnie z postulatami Polski i grupy państw like-minded, Komisja Europejską w ubiegły piątek opublikowała oceny skutków wybranych przepisów Pakietu Mobilności I, dotyczących obowiązku powrotu pojazdu do państwa siedziby co 8 tygodni i ograniczeń nałożonych na transport kombinowany.  Wynik badań KE jednoznacznie potwierdzają wcześniejsze przypuszczenia strony polskiej, że Pakiet Mobilności będzie miał negatywny wpływ na klimat i środowisko, dlatego w ocenie MI istnieje potrzeba debaty na forum UE i działań legislacyjnych KE w celu rewizji tych szkodliwych przepisów.

{"register":{"columns":[]}}