W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wsparcie ze środków unijnych inwestycji kolejowych w województwach małopolskim i świętokrzyskim
30.06.2020
30 czerwca 2020 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uczestniczył w podpisaniu przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PKP Polskie Linie Kolejowe SA umowy o dofinansowanie ze środków unijnych projektu modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce – Kozłów. Unijne dofinansowanie wyniesie prawie 18 mln zł.
- Cieszę się, że polska kolej cały czas się rozwija. Podpisana dziś umowa to kluczowy moment dla każdej inwestycji. Dzięki dofinansowaniu unijnemu powstanie dokumentacja pozwalająca PKP PLK wybrać wykonawcę do modernizacji linii kolejowej łączącej Małopolskie i Świętokrzyskie. Dla pasażerów kolei oznacza to, że ich podróż już wkrótce stanie się bezpieczna i komfortowa – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W efekcie prac modernizacyjnych skróci się czas jazdy pociągów, poprawi się przepustowość linii i zwiększy bezpieczeństwo. Lepsze będzie skomunikowanie oraz punktualność połączeń.
- W tej perspektywie UE w ramach umów zawartych przez CUPT przeznaczono na rozwój transportu kolejowego w województwach małopolskim i świętokrzyskim prawie 6 mld zł z trzech programów POIiŚ, CEF i POPW. W kolejnej perspektywie projekty kolejowe również mogą liczyć na priorytetowe wsparcie unijne jako bardziej ekologiczne, co jest ściśle powiązane z celami Unii Europejskiej - powiedziała p.o Dyrektora CUPT Joanna Lech.
- Podpisana umowa i zapewnienie dofinansowania oznacza przygotowanie projektu atrakcyjnych i bardziej komfortowych podróży koleją na ważnej dla mieszkańców linii Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Pociągami będziemy podróżować sprawniej i wygodniej w obszarze regionu i w połączeniach dalekobieżnych m.in. do Krakowa i Warszawy. Pamiętamy o komforcie stacji i przystanków - będą dostępniejsze i przygotowane dla wszystkich podróżnych – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Główne prace związane z projektem to przygotowanie dokumentacji pozwalającej na pozyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, deklaracji organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000, uzyskanie deklaracji organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, pozwolenia wodno-prawnego, pozwoleń na budowę oraz wszczęcie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót budowlanych.