Aktualizacja zasad postępowania służby dyżurnej stanowisk kierowania PSP, w przypadku otrzymania ostrzeżeń meteorologicznych lub hydrologicznych wydanych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - PIB
14.02.2024
Mając na uwadze charakter oraz liczbę zdarzeń, wymagających interwencji jednostek ochrony przeciwpożarowej w czasie obowiązywania poszczególnych ostrzeżeń meteorologicznych i hydrologicznych na terenie kraju, Biuro Planowania Operacyjnego Komendy Głównej PSP dokonało analizy dokumentu „Zasady postępowania służby dyżurnej stanowisk kierowania PSP, w przypadku otrzymania ostrzeżeń meteorologicznych lub hydrologicznych wydanych przez IMGW-PIB” i zarekomendowało Komendantowi Głównemu PSP dokonanie stosownych zmian.
Analiza potwierdziła zasadność oraz skuteczność zapisów, odnoszących się do postępowania kierowników jednostek organizacyjnych PSP oraz stanowisk kierowania PSP w odniesieniu do ostrzeżeń meteorologicznych, jednocześnie wskazując, że w przypadku wydawanych ostrzeżeń hydrologicznych, decyzje odnoszące się do podnoszenia stanów osobowych w Jednostkach Ratowniczo-Gaśniczych PSP oraz stanowiskach kierowania PSP pozostawia się właściwym komendantom PSP.
Wobec powyższego, dokonano aktualizacji zasad określonych w dokumencie z 2021 roku. Znowelizowane zasady zostały zatwierdzone przez Zastępcę Komendanta Głównego PSP i 13 lutego 2024r. przekazane do wdrożenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych PSP.
Opracowanie: Biuro Planowania Operacyjnego KG PSP