Informacja z prac Zespołu ds. opracowania Zasad organizacji sztabu na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych
23.09.2021
W dniach 22-23 września 2021 r. w Centrum Naukowo Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej – PIB zorganizowano kolejne spotkanie Zespołu ds. opracowania Zasad organizacji sztabu na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych. Dokument ma na celu opisanie i usystematyzowanie zagadnień związanych z organizacją i funkcjonowaniem sztabu tworzonego na potrzeby działań ratowniczych oraz zapewnienie jednolitych wytycznych w zakresie ich tworzenia przez kierujących działaniem ratowniczym na poszczególnych poziomach kierowania.
Podczas przedmiotowego spotkania największy nacisk położono na kwestie wypracowania założeń do zbudowania jednolitego narzędzia teleinformatycznego, opartego o przestrzeń organizowaną w "chmurze" rządowej, umożliwiającego połączenie informacji o siłach i środkach i ich lokalizacjach za pomocą interaktywnych map.
Udostępnianie w czasie rzeczywistym danych lokalizacyjnych na temat zakresu, skali i złożoności sytuacji kryzysowej będzie pomagało w przyszłości w ustalaniu priorytetów reakcji na incydenty oraz ewidencjonowało w czasie rzeczywistym dostępność odpowiednich zasobów ratowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem działań PSP poza granicami kraju.
Opracowanie: Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności KG PSP
Zdjęcia: Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności KG PSP