Komunikat dot. Projektu pn."Warunki zaopatrzenia w wodę do zewnętrznego gaszenia pożarów dla budynków, innych obiektów budowalnych i terenów"
23.06.2023
Z inicjatywy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej jest realizowany Projekt
pn. „Warunki zaopatrzenia w wodę do zewnętrznego gaszenia pożarów dla budynków, innych obiektów budowlanych i terenów”. Finansowany jest on z środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) na podstawie umowy nr DOB-BIO9/14/01/2018 zawartej między Wykonawcą Projektu a NCBiR.
Głównym celem Projektu jest stworzenie oprogramowania IT wskazującego optymalne warunki zaopatrzenia w wodę do zewnętrznego gaszenia pożarów dla budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, w tym jednostek osadniczych.
W ramach tego Projektu powstał system „Waterflow”, który w trakcie jego realizacji był udostępniany strażakom PSP i OSP poprzez aplikacje mobilne Android i iOS oraz na stronie internetowej (aplikacja WWW). Projekt jest aktualnie w fazie oceny i odbioru. W przypadku pozytywnego zakończenia odbiorów Projektu jego wyniki zostaną pozyskane przez Komendanta Głównego PSP. Priorytetem jest dla nas pozyskanie pełnej dokumentacji i danych wytworzonych w ramach Projektu.
W momencie gdy PSP będzie dysponowała produktami Projektu planuje się jego wdrożenie przy zapewnianiu optymalizacji kosztów jego utrzymania, jak również jego efektywnego wykorzystania w ramach rozwijanych aktualnie systemów. Zasoby te pozwolą nam między innymi na dalsze wzbogacenie naszej platformy gis-portal.straz.gov.pl, która już teraz stanowi istotne narzędzie wspierające nasze codzienne działania. Wierzymy, że takie podejście przyniesie długofalowe korzyści, umożliwiając nam skuteczniejsze i efektywniejsze działanie w obszarze ochrony przeciwpożarowej.
Dziękujemy wszystkim strażakom za wkład w realizację Projektu, w szczególności za pracę włożoną w gromadzenie danych o źródłach wody do celów przeciwpożarowych.