W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Młodszy Technik (Główny księgowy)

st. str. Dominika Wosz-Adamczyk

tel. 47 851-03-15


Starszy inspektor

mgr Barbara Gubała

tel. 47 851-03-15

 

Do zadań Sekcji finansów należy w szczególności:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    5. dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    6. wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  4. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  7. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  8. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  9. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  10. przygotowanie wniosków do prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  11. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  12. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  13. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  15. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  16. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  17. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 08:12 st. kpt. Paweł Strugacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Strugacz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 9.0 23.07.2024 13:56 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 8.0 23.07.2024 13:53 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 7.0 01.02.2023 14:55 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 6.0 18.11.2022 12:18 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 5.0 10.05.2021 08:18 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 4.0 09.12.2020 15:19 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 3.0 09.12.2020 15:16 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 13:41 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Finansów 1.0 08.12.2020 08:12 st. kpt. Paweł Strugacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}