Sekcja Kadrowo-Organizacyjna
Stażysta (Kierownik sekcji)
st. str. Magdalena Karbowiak
tel. 47 851-03-03
Starszy inspektor
mgr Marta Osika-Widera
tel. 47 851-03-04
Do zadań Sekcji kadrowo – organizacyjnej należy w szczególności:
W zakresie zadań kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców JRG;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej pracowników komendy;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
- planowanie, organizowanie i ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień funkcjonariuszy oraz pracowników komendy, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
- kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.
W zakresie zadań organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
- udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
- udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
- prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
- koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
-
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).
W zakresie zadań archiwizacyjnych:
- organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
- prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
- udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 08:10 st. kpt. Paweł Strugacz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Paweł Strugacz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 11.0 | 23.07.2024 13:56 mł. bryg. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 10.0 | 01.12.2023 13:58 mł. bryg. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 9.0 | 01.12.2023 13:55 mł. bryg. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 8.0 | 18.11.2022 13:15 mł. bryg. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 7.0 | 18.11.2022 12:09 mł. bryg. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 6.0 | 05.07.2021 12:22 st. kpt. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 5.0 | 10.05.2021 08:16 st. kpt. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 4.0 | 09.12.2020 15:18 st. kpt. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 3.0 | 09.12.2020 15:14 st. kpt. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 2.0 | 09.12.2020 13:36 st. kpt. Paweł Strugacz |
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna | 1.0 | 08.12.2020 08:10 st. kpt. Paweł Strugacz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP