W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kadrowo-Organizacyjna

Stażysta (Kierownik sekcji)

st. str. Magdalena Karbowiak

tel. 47 851-03-03

Starszy inspektor

mgr Marta Osika-Widera

tel. 47 851-03-04

 

Do zadań Sekcji kadrowo – organizacyjnej należy w szczególności:

 

W zakresie zadań kadrowych:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
  2. prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
  3. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców JRG;
  4. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej pracowników komendy;
  5. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
  6. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  7. prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
  8. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
  9. planowanie, organizowanie i ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień funkcjonariuszy oraz pracowników komendy, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
  10. kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.

 

W zakresie zadań organizacyjnych:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
  3. udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
  4. udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
  5. prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
  6. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami  i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy;
  8. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  9. organizowanie  systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
  10. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
  11. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
  12. koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
  13. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.

 

W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

    1. prowadzenie obsługi mieszkaniowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
    2. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
    3. prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
    4. prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).

 

W zakresie zadań archiwizacyjnych:

  1. organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
  2. prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
  3. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
  4. udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 08:10 st. kpt. Paweł Strugacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Strugacz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 11.0 23.07.2024 13:56 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 10.0 01.12.2023 13:58 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 9.0 01.12.2023 13:55 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 8.0 18.11.2022 13:15 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 7.0 18.11.2022 12:09 mł. bryg. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 6.0 05.07.2021 12:22 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 5.0 10.05.2021 08:16 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 4.0 09.12.2020 15:18 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 3.0 09.12.2020 15:14 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 2.0 09.12.2020 13:36 st. kpt. Paweł Strugacz
Sekcja Kadrowo-Organizacyjna 1.0 08.12.2020 08:10 st. kpt. Paweł Strugacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}