Skargi i wnioski
17.06.2020
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej lub upoważniony zastępca komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (środa w godz. 12:00 – 15:00 ), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi/wnioski można składać:
- Listownie na adres: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w GDYNI, ul. Władysława IV 12/14, 81 – 353 Gdynia.
- Doręczyć osobiście – do sekretariatu KM PSP Gdynia, ul. Władysława IV 12/14, w godzinach 07:35 – 15:30.
- Za pośrednictwem ePUAP.
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: sekretariat.gdynia@straz.gda.pl z zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”.
- Faxem – nr (58) 660 23 04.
- Ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z sekretariatem KM PSP.
Ważne!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Skarga/wniosek powinny zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego,
- dokładny adres do korespondencji.
Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Zawiadomienia o nieprzestrzeganiu przepisów przeciwpożarowych, zgodnie z art. 63 ust. 1 kpa, należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Podania wniesione na adres poczty elektronicznej pozostawia się bez rozpoznania.
Postępowanie administracyjne wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu. Gdy żądanie zostało wniesione przez osobę niebędącą stroną lub z innych uzasadnionych przyczyn postępowanie nie może być wszczęte, organ administracji publicznej wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., nr 5, poz. 46)
- Pierwsza publikacja:
- 25.09.2020 14:13 Łukasz Płusa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. asp. Radosław Ruszewski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 12.03.2024 13:17 Grzegorz Piechocki |
Skargi i wnioski | 3.0 | 12.03.2024 13:16 Grzegorz Piechocki |
Skargi i wnioski | 2.0 | 11.01.2022 14:45 Paweł Puścian |
Skargi i wnioski | 1.0 | 25.09.2020 14:13 Łukasz Płusa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP