Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza
Kierownik sekcji: mł. bryg. mgr inż. Wojciech Strugacz
telefon: (32) 376-09-86
e-mail: prewencja@psp.zabrze.pl
Starszy inspektor: asp. inż. Krzysztof Migas
telefon: (32) 376-09-96
e-mail: prewencja@psp.zabrze.pl
Zadania
Do zadań Sekcji Kontrolno-Rozpoznawczej należy w szczególności:
1. W zakresie spraw kontrolno-rozpoznawczych:
1) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń w obiektach oraz kontrola spełniania wymogów bezpieczeństwa w zakładach zwiększonego i dużego ryzyka wystąpienia poważnej awarii przemysłowej poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
2) dokonywanie oceny zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym oraz
z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej;
3) współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy, Inspekcji Ochrony Środowiska oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
4) inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
5) uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z Komendą lub obiektem wskazanym przez komendanta;
6) opracowywanie i aktualizacja katalogu zagrożeń;
7) opracowywanie i aktualizacja analizy zagrożeń na obszarze powiatu;
8) sporządzanie rocznego planu czynności kontrolno – rozpoznawczych;
9) gromadzenie i przekazywanie do komórki realizującej sprawy operacyjne oraz JRG danych, z ustaleń dokonywanych podczas czynności kontrolno – rozpoznawczych, niezbędnych do prowadzenia działań ratowniczych;
10) sporządzanie w ustalonych przepisami terminach, zestawień wyników przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym oraz katalogu i analizy zagrożeń;
11) opracowywanie projektów decyzji oraz innych dokumentów, mających na celu likwidację zagrożenia życia, przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych i prawa ochrony środowiska, poprawę stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidację innych miejscowych zagrożeń;
12) analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie działania komendy, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
13) opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych
i terenów oraz o bezpieczeństwie imprez masowych;
14) organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
15) rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
16) przygotowywanie projektu stanowiska komendanta w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
17) przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
18) wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska;
19) wdrażanie w działalności kontrolno - rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno - budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
20) kontrolowanie i weryfikowanie realizacji wymagań określonych w regulacjach z zakresu ochrony przeciwpożarowej na terenie działania komendy;
21) prowadzenie spraw z zakresu postępowania administracyjnego i egzekucyjnego, dotyczących nieprzestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
22) kontrola postępowania z substancjami kontrolowanymi, nowymi substancjami i fluorowanymi gazami cieplarnianymi, w rozumieniu ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. poz. 881), wykorzystywanymi w ochronie przeciwpożarowej, a także systemami ochrony przeciwpożarowej oraz gaśnicami zawierającymi substancje kontrolowane, nowe substancje lub fluorowane gazy cieplarniane lub od nich uzależnionymi.
2. W zakresie zadań polityki informacyjnej Oficera Prasowego:
1) realizacja założeń komendanta w zakresie polityki informacyjnej, organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno - promocyjnej komendy;
2) współpraca ze środkami masowego przekazu – mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi;
3) kreowanie w środkach masowego przekazu pozytywnego wizerunku strażaka-ratownika;
4) opracowywanie materiałów dla mediów;
5) organizowanie konferencji prasowych;
6) prowadzenie obsługi mediów podczas działań ratowniczych;
7) koordynowanie i realizowanie zadań z zakresu prewencji społecznej;
8) obsługa strony internetowej.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Maciej Janicki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 7.0 | 04.12.2023 13:19 kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 6.0 | 04.05.2023 09:37 kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 5.0 | 10.01.2022 15:19 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 4.0 | 11.06.2021 12:31 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 3.0 | 19.02.2021 15:24 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 2.0 | 09.12.2020 12:26 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza | 1.0 | 08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP