Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna
Starszy inspektor (kierownik sekcji): asp. mgr inż. Ireneusz Giemza
telefon: (32) 376-09-95
e-mail: kwatermistrz@psp.zabrze.pl
Starszy specjalista: mł. kpt. inż Tomasz Dorożyński
telefon: (32) 376-09-97
e-mail: technika@psp.zabrze.pl
Starszy technik sztabowy: st. ogn. Katarzyna Chmielniak
telefon: (32) 376-09-87
e-mail: kwatermistrz@psp.zabrze.pl
Zadania
Do zadań Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej należy w szczególności:
1. W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
1) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
2) monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
3) prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnychi emerytów komendy;
4) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
6) prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
7) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
8) prowadzenie sprawzakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
9) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
10) gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
11) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
12) realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
13) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
14) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnychi celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
15) ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
16) weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
17) prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).
18) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
2. W zakresie zadań technicznych:
1) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
2) monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
3) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
4) organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
5) bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
6) prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
7) prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
8) weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
9) zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
10) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
11) kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
12) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
13) nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu).
3. W zakresie zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
1) pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”;
2) zapewnienie wymaganej ochrony przetwarzanych informacji niejawnych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
3) kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie;
4) opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
5) planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
6) nadzorowanie działalności kancelarii materiałów niejawnych;
7) kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów niejawnych;
8) nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych.
4. W zakresie zadań obronnych:
1) organizowanie i prowadzenie prac związanych z przygotowaniami obronnymi w komendzie;
2) koordynowanie i kontrolowanie realizacji zadań obronnych.
5. W zakresie zadań kancelarii niejawnej:
1) prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych;
2) udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym i egzekwowanie zwrotu dokumentów;
3) realizacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii materiałów niejawnych oraz jednostce organizacyjnej;
4) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
5) wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, który nadzoruje pracę kancelarii niejawnej.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Maciej Janicki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 8.0 | 04.12.2023 13:26 kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 7.0 | 03.10.2023 14:57 kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 6.0 | 06.03.2023 09:32 kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 5.0 | 04.05.2022 09:50 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 4.0 | 11.06.2021 12:32 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 3.0 | 02.03.2021 09:48 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 2.0 | 09.12.2020 12:29 mł. kpt. Maciej Janicki |
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna | 1.0 | 08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP