#FunduszePromocji
10 funduszy promocji produktów rolno-spożywczych ma wspólne logo. Na konferencji prasowej podczas I Festiwalu Polskiej Żywności Wysokiej Jakości #KupujŚwiadomie zaprezentowano znak graficzny funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.
Mając na uwadze bieżącą sytuację na rynku produktów rolno-spożywczych oraz oczekiwania poszczególnych branż, zdecydowano o ujednoliceniu formy informowania o działaniach realizowanych ze środków funduszy promocji poprzez ich jednolite oznaczenie logotypem.
– Doszliśmy do wniosku, że wszystkie fundusze promocji będą oznaczane jednym, wspólnym logo. Kilka dni temu podpisałem stosowne rozporządzenie – poinformował Sekretarz Stanu w MRiRW Rafał Romanowski.
– Polska żywność ma unikatowe walory jakościowe i smakowe. Chcemy to podkreślać zawsze, żeby ta żywność była tak postrzegana w Polsce i za granicą – podkreślił Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR Marcin Wroński.
Na konferencji branże reprezentowali Prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego Jacek Zarzecki i Prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesław Różański.
Logo zostało wprowadzone rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 13 czerwca 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1122).
Istnieje 10 odrębnych funduszy promocji: Fundusz Promocji Mleka, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego, Fundusz Promocji Mięsa Owczego, Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego, Fundusz Promocji Ryb oraz Fundusz Promocji Roślin Oleistych, powołanych na mocy ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1496). Zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych.