W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KOWR organizatorem polskiego stoiska narodowego na targach „Alimentaria Mexico” 2018 w Meksyku

W dniach 6-8 marca 2018 r. w Guadalajara w Meksyku odbyły się targi Alimentaria Mexico 2018, podczas których Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz pierwszy zorganizował polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

Realizując działania promujące polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych na stoisku o powierzchni 54 m2 KOWR umożliwił polskim firmom z branż: słodyczy i produktów zbożowych prezentację oferty potencjalnym zagranicznym kontrahentom.

Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja gospodarcza zorganizowana przez KOWR we współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Meksyku. Podczas śniadania biznesowego i w trakcie targów polscy przedsiębiorcy uczestniczyli w spotkaniach B2B z przedstawicielami lokalnych i globalnych sieci handlowych (m.in. Soriana, La Comer, Costco, Walmart), dystrybutorami produktów rolno-spożywczych, ekspertami w zakresie prowadzenia działalności handlowej w Meksyku oraz przedstawicielami prasy i instytucji branżowych, w tym z Panem Jorge López Morton – Zastępcą Prezesa meksykańskiej izby handlowej COMCE.

Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku meksykańskim dzięki udziałowi w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check). Przedsiębiorcy odwiedzili sklep spożywczy meksykańskiej sieci Soriana oraz delikatesy City Market.

Targi Alimentaria Mexico ze względu na swój rozmiar oraz kompletną ofertę prezentowanej żywności, stanowią okazję do znalezienia alternatywnych rynków zbytu dla polskich towarów. Meksyk wskazywany jest jako jeden z rynków perspektywicznych dla polskiego eksportu. Obserwowany rozwój gospodarki, a także liczna populacja tego kraju sprawiają, że może być to atrakcyjny rynek zbytu dla polskich producentów żywności.

{"register":{"columns":[]}}